مسئول شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: بسته ارزاق معیشتی به همت دانشگاهیان این استان در قالب پویش «نیکوکاری دانشگاهیان» برای خانوارهای مناطق کم‌برخوردار استان تهیه شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمد ترابی گفت: این پویش با همکاری رئیسان و دانشگاهیان این استان برای خدمت‌رسانی به افرادی که با شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با شیوع کرونا، دانشگاهیان در قالب گروه‌های جهادی و تشکیلاتی سعی در فراهم آوردن اقلام بهداشتی برای کمک به کادر درمان و افراد در معرض ویروس کرونا کردند. تهیه بسته معیشتی نیز به این حرکت خداپسندانه افزوده شد. در این راستا ۵۰۰ بسته هر یک به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شامل یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی، یک عدد تن ماهی، یک قالب پنیر، ۲ بطری روغن مایع، حبوبات و صابون مایع تهیه شده که در روستاهای این استان توزیع می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز تصریح کرد: با تأکید مقام معظم رهبری برای کمک به اقشار کم درآمد، جمعیت دانشگاهیان استان خراسان رضوی وارد عمل شده تا علاوه بر رسالت خود در راه علم و تحقیق، به کمک افراد نیازمند نیز بشتابد.

وی افزود: به همین دلیل بیشتر بر حاشیه شهر مشهد و افرادی که از کمک‌های سایر مراکز مغفول مانده‌اند، تمرکز شده است تا این بسته‌ها به صورت آبرومند و هدف‌گذاری شده به دست آن‌ها برسد. برای اولین مرحله امروز ۵۰۰ بسته کمک معیشتی تهیه شده که توسط دانشگاهیان به در منازل این افراد برده می‌شود و این حرکت در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.