رئیس اصناف گیلان گفت: با شیوع کرونا، مردم نتوانستند به بازار بروند و بسیاری از کالاها در مغازه‌ها دپو شده‌است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدشکریه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از زمان شیوع کرونا در استان اصناف و بازاریان ضررهای زیادی متمحل شدند و این ضررها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه اصناف گیلان همکاری بسیار خوبی در مقابله با کرونا دارند و به خصوص در زمان پیک این بیماری با تعطیلی واحدهای صنفی، کمک شایانی در جلوگیری از انتشار  کرونا در استان کردند.

شکریه ادامه داد: هنوز بسیاری از مشاغل از جمله تالارها، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها و... باید تعطیل بمانند تا به نابودی کامل کرونا ویروس فایق آییم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش چشمگیر خرید مردم در شب عید که کاری بسیار بجا و پسندیده بود، بسیاری از کالاها در مغازه‌ها انبار شده و فروش نرفته اند.

رئیس اصناف گیلان گفت: طبق کارشناسی های انجام شده ضررهای بازاریان و اصناف حتی پس از کرونا هم ادامه دار خواهد بود، زیرا چرخه بازار معیوب شده و بازار عرضه و تقاضا کالا نیز بهم ریخته است.

وی تصریح کرد: با توجه به نواسات نرخ ارز و تورم ۴۲ درصد لازم است برای حمایت از کسبه، اعطا وام‌ به این قشر به صورت تک نرخی باشد.

شکریه اظهار کرد: متاسفانه کرونا کارگران برخی از واحدهای صنفی را بیکار کرد و باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا با حمایت از صاحبان واحدهای صنفی، کارگان بتوانند دوباره سرکارشان برگردند.