مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از فعالیت ۱۶ آشپزخانه "مهدوی" در ماه مبارک رمضان برای پخت غذای گرم برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن رخصی به فرمایشات مقاممعظمرهبری در نیمه شعبان در خصوص راه‌اندازی رزمایش همدلی و مساوات برای کمک به فقرا اشاره کرد و افزود: پیرو این فرمایشات ارزشمند تمامی نهادهای مربوطه پای‌کار آمدند تا هرکس گوشه‌ای از کار را گرفته و برای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع کرونا فعالیت کند.

وی اظهارکرد: پای‌کار آمدن نهادهای مختلف ما را امیدوار کرده که ماه مبارک امسال بتوانیم سفره گسترده‌تری برای نیازمندان برپا کنیم.

رخصی از اجرای طرح "همسفره" در رمضان امسال خبر داد و افزود: هدف‌گذاری انجام شده این است که بتوانیم رمضان امسال از محل کمک‌های خیرین پخت و توزیع ۱۵۰ هزار وعده غذای گرم را میان نیازمندان استان داشته باشیم.

وی افزود: تقریباً در عمده شهرستان‌های استان کرمانشاه یک آشپزخانه فعال است که کار پخت غذای گرم را انجام می‌دهد.

رخصی خاطرنشان کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی در این آشپزخانه‌ها رعایت شده و این اماکن زیر نظر کارشناسان بهداشت محیط فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: برنامه بعدی درماه مبارک رمضان امسال بحث توزیع سبدهای غذایی میان خانوارهای نیازمند است که هدف‌گذاری انجام شده برای امسال توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی از محل کمک خیرین است.

وی افزود: این سبدها با ارزش هرکدام ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان- بسته به تعداد جمعیت خانوار نیازمند- تهیه ‌شده و میان آن‌ها توزیع می‌شود.

رخصی گفت: تمام مردم استان می‌توانند در این امر خیر شریک شوند، مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۹ نزد بانک ملی یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ واریز کرده یا از طریق شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* کمک‌های خیرانه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: علاوه بر این در این روزها کمک‌های غیر نقدی هم پذیرفته می‌شود و در بحث نذر غذای گرم هم افراد می‌توانند مواد اولیه را به آشپزخانه‌های مهدوی تحویل داده تا غذای گرم بین نیازمندان توزیع شود.