تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای طرح ملی "راهکار" خبر داد و گفت: طرح ملی رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان با استقبال گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، ضمن تعامل با سایر نهادهای درمانی و بهداشتی، نقش مهم و مردمی خود را در مبارزه علیه ویروس منحوس کرونا به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و خیابان‌ها، تهیه، تامین و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، اطلاع‌رسانی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی در خصوص روش‌های مبارزه با کرونا و راه‌اندازی پویش‌های مردمی علیه کرونا از جمله اقدامات کانون‌های مساجد استان بوده است.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور یادآور شد: در گام دوم کانون‌های مساجد با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه تامین و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک در بین مردم وجود داشت، وارد میدان شدند و با راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و همچنین کارگاه تولید ماسک در کانون، خدمات بسیاری خوبی ارائه دادند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: کانون‌های مساجد استان ایلام در گام سوم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان، کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و اجرای رزمایش کمک مومنانه، طرح ملی راهکار در کانون‌های مساجد استان نیز همگام با سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور بیان کرد: طرح ملی راهکار در ایام ماه مبارک رمضان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا در قالب ۲ بسته ‌برنامه و ۴ محور ایمان، همدلی، کار و ایثار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی و کانون‌های مسجدی با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنای مسجد و سایر تشکل‌های محله به صورت جهادی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و در نهایت یکپارچه‌سازی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به منظور تاثیرگذاری بیشتر از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد استان با استقبال گسترده از طرح ملی راهکار، فعالیت‌هایی از جمله بهره‌گیری از کمک نیکوکاران، تهیه بسته‌های مواد غذایی در بین نیازمندان و تامین و توزیع اقلام بهداشتی را در دستور کار خود دارند.

وی گفت: همت والای بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در اجرای طرح ملی راهکار در فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سال جاری قابل مشاهده است و از کانون‌های مساجد استان تقاضا داریم که فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه اجرای طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.