خبر جعلی بودن مدارک نماینده منتخب مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس یازدهم از روز گذشته به گوش می‌رسد. این در حالی است که این نماینده چنین موضوعی را تکذیب کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته خبری به نقل از معاون سیاسی اجتماعی استانداری مرکزی مبنی بر جعلی بودن مدارک تحصیلی نماینده منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم در فضای مجازی منتشر شد که این اخبار تایید صلاحیت این نامزد را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش ایرنا، استانداری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اعلام کرد: هیچ‌گونه اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور یا شورای نگهبان درخصوص جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان به استانداری واصل نشده است.

بهروز اکرمی، در این اطلاعیه‌ اظهار داشته است: گفت و گوی تلفنی که خبرنگار یکی از روزنامه‌ها انجام داده و مواردی که در رسانه‌ها منتشر شده نظر شخصی و گمانه زنی رسانه‌ها است و هنوز اطلاعاتی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

همچنین فارس در این باره نوشت: بهروز اکرمی معاون سیاسی اجتماعی استاندار مرکزی روز گذشته در گفتگو با برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود: بنده از صحت جعلی بودن مدرک هیچ اطلاعی نداشته، ولی شورای نگهبان کشور به نقصی در پرونده منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پی برده است.

وی همچنین اعلام کرده بود: منتظر بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور نسبت به پرونده منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین مجلس شورای اسلامی هستیم که این کار زمان بر است و هر چه وزارت کشور و شورای نگهبان تصمیم بگیرند، بدان عمل خواهد شد.

  • واکنش سینا کمالخانی، نماینده تفرش 

نماینده تفرش در مجلس یازدهم که ابهاماتی به مدرک تحصیلی او وارد شده بود ادعای جعلی بودن را رد کرد.

براساس گزارش خبرآنلاین، سینا کمالخانی نماینده تفرش در مجلس یازدهم که با گرایش مستقل در این مجلس حضور دارد گفت: جعلی بودن مدرک تحصیلی من صحت ندارد.

وی افزود: هیات نظارت استان ابهاماتی را وارد کرده ولی معاون سیاسی استان در گفتگویی این موضوع را رد کرده است.

این نماینده مجلس یازدهم درخصوص نظر شورای نگهبان دراینباره نیز گفت: مشکلی به مدرک تحصیلی من وارد نیست، حتی خودم هم نمی‌دانم علت این ابهام چیست. درحال نامه نگاری با شورای نگهبان هستم ولی تا جایی که مطلعم شوای نگهبان هم این ادعا را تایید نکرده است. 

  • واکنش ستاد انتخابات کشور به خبر جعلی بودن مدرک یک نماینده

دبیر ستاد انتخابات گفت: وزارت کشور تاکنون اعتبارنامه ۲۷۹ منتخب را صادر و امضا کرده است و به‌زودی این اعتبارنامه‌ها را برای معاونت قوانین مجلس ارسال خواهیم کرد. یک نسخه را نیز به شورای نگهبان می‌فرستیم.

بر اساس گزارش ایسنا، اسماعیل موسوی درباره صحت موضوع جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبین مجلس یازدهم گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی در این زمینه به ما ارسال نشده است. البته شورای نگهبان صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تایید کرده و وزارت کشور نیز اعتبارنامه منتخبین را صادر کرده است؛ بنابراین هر موضوعی درباره منتخبین باید در مجلس یازدهم بررسی شود. اینچنین مسائلی که شما اشاره کردید توسط خود نمایندگان مجلس یازدهم در زمان رای به اعتبارنامه آنها بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور تاکنون اعتبارنامه ۲۷۹ منتخب را صادر و امضا کرده است و به‌زودی این اعتبارنامه‌ها را برای معاونت قوانین مجلس ارسال خواهیم کرد. یک نسخه را نیز به شورای نگهبان می‌فرستیم.

دبیر ستاد انتخابات در پایان با اشاره به اینکه ۱۱ منتخب باقیمانده مجلس در مرحله دوم انتخابات در شهریور ماه برگزیده می‌شوند گفت: دو نفر از منتخبین نیز فوت شده‌اند که در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در سال ۱۴۰۰ جایگزین آنها انتخاب خواهد شد.

  • سینا کمالخانی کیست؟ مدرکش چیست؟

سینا کمالخانی منتخب منتخب مردم  آشتیان، تفرش و فراهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. وی در سایت شخصی اش خود را این گونه معرفی کرده است: من سینا کمالخانی، اهل تفرشم. متولد ۲۲ خرداد ۱۳۶۶ ، متاهل و صاحب یک فرزند. “فلسفه غرب” را در دانشگاه تهران خواندم و در رشته جامعه شناسی کارشناسی ارشد گرفتم. در دوران تحصیل از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه غافل نشده و تجربیاتی کسب کردم. همچون سردبیری چندین نشریه دانشجویی و دبیری چند همایش از جمله «یوسف زمان در چاه» با موضوع بررسی ابعاد ربایش امام موسی صدر و همچنین همایشی با عنوان «آوینی، متفکر دوران گذار» با موضوع بررسی ابعاد فکری و شخصیتی شهید آوینی.

  • فعالیت های سیاسی

در حوزه سیاسی دبیر اجرایی چندین نشست سیاسی با عنوان «…و اینک مذاکره» بوده که طی دهه هشتاد به بررسی جنبه‌ها و ابعاد مذاکره مستقیم دولت جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا می‌پرداخت. در حوزه فعالیت تشکیلاتی طی سالهای ۸۶ تا ۸۸ قائم‌مقامی و دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و همچنین عضویت در هیئت عالی نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور را برعهده داشته‌ام.

پس از فراغت از تحصیل، علایق شخصی‌ام را در حوزه سیاست با سیاست مداران و مجربان این حوزه دنبال کرده و نشست‌های تخصصی و نیمه تخصصی متعددی را برگزار کردم. در اواخر دهه ۸۰ بود که به سمت مدیر عاملی مؤسسه پژوهشی «صدرای فرهیختگان پارس» منصوب شده و در حوزه مطالعات اجتماعی و امور پیمایشی فعالیت کردم.

  • فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

از اوایل دهه ۹۰ با تأسیس مؤسسه «علم گستران علامه» به همراه تیمی مجرب، متعهد و ایده پرداز، فعالیت خود را در حوزه‌های پژوهشی و علمی ادامه دادم. در همین حین با مؤسسه «طلیعه تصویر پارسیان» که در زمینه مستند سازی تصویری وضعیت شیعیان در اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کردند، همکاری محتوایی داشته و پژوهش‌های مرتبط با شیعیان کشورهای کنیا، سودان، کومور، الجزایر، تانزانیا و ساحل عاج را انجام دادم. مستندهای مذکور از شبکه جهانی سحر به زبان عربی و فرانسوی بارها پخش شده است. همان سال‌ها کتاب «تجربه خیابان های خالی» با موضوع بررسی تاثیرات اجتماعی حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم (سال ۸۸) بر مناسبات اجتماعی را تالیف کردم.

طبق اعلام وزارت کشور، «سینا کمالخانی» با مجموع ۱۳ هزار و ۷۵۲ رای در حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان » به عنوان منتخب مجلس یازدهم گوی رقابت را از سایر رقبا ربود. وی در تبلیغات انتخاباتی خود را مستقل معرفی کرده بود.