فرماندار شمیرانات اعلام کرد: پیرو کشف ۲۵۵ مورد تخلف، اصناف شهرستان ۴ میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ جریمه شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی ساداتی اظهارداشت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات به‌طور همزمان با سراسر کشور در شمیرانات تهران با حضور مستمر و فعال بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در دو شیفت حتی روزهای تعطیل اجرا شد.

وی تصریح کرد: طی این ۴۵ روز ۲۶۶ مورد گزارش ستاد خبری و شکایات مردمی دریافت شد. از این تعداد ۱۶۶ گزارش صحیح بود و متخلفان شناسایی و ۳۶۴ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان از جریمه تخلف‌ها  توسط ثبت و رسیدگی به گزارش‌های مردمی دریافت شد.

فرماندار شمیرانات گفت: پرتقال و سیب، شیرینی و خشکبار، حبوبات، مواد غذایی، پوشاک و کیف و کفش، مواد پروتئینی، نان، روغن موتور و مواد شوینده اقلامی هستند که در این بازرسی‌ها برای تخلفات پرونده تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نظارتی علاوه بر کالا و خدمات برای موارد مهم مانند نحوه تامین، جذب و توزیع میوه و مرکبات تنظیم بازار، مراکز نگهداری کالا، رعایت نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و رعایت سود مجاز و رصد وضعیت فروش فوق‌العاده نیز اجرا شد.

ساداتی افزود: نظارت بر عملکرد مراکز عمده خرید نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نحوه فروش بلیط‌های پروازهای داخلی و خارجی، تورهای داخلی و ارائه خدمات به مسافران، نحوه ارائه خدمات پارکینگ‌ها نیز به عنوان مشمولان طرح بازرسی اشاره کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به نامگذاری امسال و سال گذشته مبنی بر رونق و جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب که ما را موظف به حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی می‌کند، باید اهتمام ویژه‌ای در برخورد با قاچاق کالا داشته باشیم.