تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اعلام کرد: کتابخانه‌های عمومی استان به‌دلیل رفع نشدن خطر شیوع کرونا تا نوزدهم اردیبهشت ۹۹ همچنان تعطیل هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پریسا کرمی اظهار کرد: با توجه به تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور تا ۱۹ اردیبهشت ماه دایر نخواهند بود و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

کرمی گفت: این تعطیلی شامل ستاد مرکزی و ادارات شهرستانی این مجموعه نمی‌شود و نیروهای ستادی کتابخانه‌های عمومی گیلان به طور نوبتی در محل کار حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و الزام قرنطینه خانگی فعالیت این نهاد در بخش فضای مجازی افزایش یافت که مسابقه کتابخوانی و دعوت مردم به پویش‌های متعدد کتاب‌خوانی از این فعالیت‌هاست و دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در فضای مجازی برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: این جشنواره در ۳ بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش الکترونیک هم  به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir  یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

وی گفت: به دلیل شرایط پیش آمده از مردم استان می‌خواهیم که از دنیای کتاب‌های مجازی غافل نشوند و به شبکه مجازی کتابخوانان بپیوندند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: شبکه مجازی کتابخوانان در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جانمایی شده و فرصت مغتنمی برای گذراندن این روزهاست.

کرمی ادامه داد : پویش‌های ترویجی متعددی برای اهتمام و ترغیب به کتابخوانی شکل گرفته و جریمه امانات کتاب نیز بخشوده شده است.

وی از مردم خواست در بحران مبارزه با کرونا به دنیای شگفت انگیز کتاب سفر و فرزندان خود را  به کتابخوانی تشویق کنند.

وی تصریح کرد : هرگونه تغییر در ساعات فعالیت کتابخانه‌ها، نحوه خدمات رسانی به مراجعان و نیز موارد دیگر از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir   به آگاهی عموم مردم خواهد رسید.

 در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری؛ کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اوایل اسفندماه ۹۸ تعطیل اعلام شده‌است.