مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: خرید بنای تاریخی و با ارزش مدرسه دانشسرای عالی رشت در دستورکار و در اولویت خرید اداره‌ کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفته ‌است.

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، شهرود امیرانتخابی افزود: این بنای تاریخی در محله قدیمی ساغری‌سازان شهر رشت واقع شده و در ۲ مرداد سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۳۰۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از بناهای با ارزش شهر رشت است.

امیرانتخابی بیان کرد: این اداره ‌کل آمادگی خود را برای خرید این بنا که بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد با توافق دوجانبه رسما به مالکان اعلام کرده است.

او اظهار کرد: مالکیت بنای مدرسه دانشسرای عالی رشت، ابتدا در اختیار اداره‌ کل آموزش پرورش استان بود، ولی با شکایت وراث مرحوم جفرودی، مالکیت این بنا از آموزش و پرورش سلب و به وراث واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد:مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت میراث‌فرهنگی برای مرمت این بنا انجام شده ‌است که در صورت تخصیص بودجه، پروژه احیا و مرمت بنای دانشسرای عالی رشت به اجرا در خواهد آمد.