تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰

بارسلونا با شکست در اولدترافورد، فصل را بدون جام به پایان می‌برد. با این حال رایکارد قصد جدایی ندارد

  • در حال حاضر جدایی شما بهترین راه‌حل برای باشگاه نیست؟

چنین فکری به ذهنم راه نداشته است. به هیچ‌وجه به رفتن فکر نمی‌کنم. باشگاه در این شرایط نیاز به کمک و حمایت دارد. اگر بازیکنان چنین عقیده‌ای داشتند، وضعیت فرق می‌کرد. بارسا باشگاه عظیمی است و افرادی برای گرفتن چنین تصمیماتی وجود دارند و این تصمیمات در پایان فصل گرفته می‌شود.

  • در مورد حذف‌تان چه نظری دارید؟

ما همه کار کردیم جز گل زدن. بازی کاملاً متعادلی بود. حتی می‌توانم بگویم که دقایق بیشتری از بازی در اختیار ما بود. ولی طبق قانون، تیمی که گل می‌زند، صعودکننده است.  لیگ قهرمانان مسابقات مهمی است، ولی با سربلندی کنار می‌رویم. قهرمانی در این مسابقات بسیار دشوار است و زمانی که یک تیم 2 یا 3 بار متوالی قهرمان می‌شد، به پایان رسیده است. تیم ما برای تکرار بازی‌های خوب، مشکل دارد. ولی سختگیرانه است اگر بگوییم که عملکرد ما در این فصل یک شکست بوده است. ما نیاز به حمایت داریم و این خطر وجود دارد که در موج انتقادات غرق شویم.

  • این اولین فینال تمام انگلیسی است. آیا لیگ برتر زمام قدرت را در دست گرفته؟

سطح تیم‌های انگلیسی بسیار بالاست. اگر آنها طبق قرعه به هم نمی‌رسیدند، به آسانی ممکن بود که 4 تیم انگلیسی به نیمه‌نهایی برسند.‌آنها تیم‌های مستحکم و منظمی هستند که غلبه بر آنها دشوار است. آنها با از دست دادن توپ، جمع می‌شوند و روی ضدحملات ضربه می‌زنند. موفقیت آنها با ورود مربیان خارجی و ستارگان بین‌المللی آغاز شد. تنها نکته تأسف‌بار این است که این مجموعه گاهی زیباترین فوتبال را ارائه نمی‌کند.

خبرگزاری فرانسه - 3 آوریل