معلم دلسوز آزادشهری، از روش آموزش خانه‌به‌خانه برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان خود استفاده می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، «آمنه کوهستانی»، معلم آزادشهری پایه اول آموزشگاه استثنایی امید این شهر است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و فاقد گوشی هوشمند خود، در حالی‌که توصیه‌های بهداشتی مردم را به خانه‌نشینی و قرنطینه اختیاری تشویق می‌کرد، احتمال ابتلا به این بیماری را به جان خرید و برای برقراری عدالت آموزشی، کلاس درس را به خانه دانش‌آموزانش برد.

خانم کوهستانی از سال ۹۸ به‌صورت حق‌التدریسی در آموزش‌وپرورش مشغول خدمت شده و امسال در پایه اول مدرسه استثنایی دارای ۶ دانش‌آموز پسر و ۲ شاگرد دختر است.

به گفته وی از مجموع این ۸ دانش‌آموز، ۲ نفر امکان استفاده از گوشی هوشمند والدین خود را دارند، ۳ نفر گوشی ساده دارند و در خانه بقیه خبری از تلفن همراه نیست.

کوهستانی بیان کرد: پس از آنکه تدریس و تکالیف ۲ دانش‌آموز که گوشی هوشمند را دارند در نرم‌افزار شاد مشخص کردم به‌صورت تلفنی به سراغ دانش‌آموزانی که گوشی ساده دارند، می‌روم تا تکالیف و دروس لازم را از طریق تماس تلفنی به آن‌ها آموزش دهم و سپس راهی خانه دانش‌آموزان بدون تلفن همراه ‌شوم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانم در روستاهای قزلجه، جلال‌آباد و سازمان یزدانی مرزبان زندگی می‌کنند و به همراه همسرم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه آن‌ها می‌روم و تدریس می‌کنم.

کوهستانی، از خیران خواست برای خرید و تحویل گوشی به این سه دانش‌آموز استثنایی پیشقدم شوند.

این معلم آزادشهری خاطرنشان کرد: به دلیل محدود بودن فضای خانه برخی دانش‌آموزان و برای تمرکز کامل آن‌ها مجبورم برخی مواقع کار تدریس را در داخل خودرو انجام دهم.

وی گفت: در هر نوبت که به منازل دانش‌آموزانم می‌روم به‌اندازه‌ای که سایر دانش‌آموزان از نرم‌افزار شاد استفاده می‌کنند، با آن‌ها تمرین کرده و درس می‌دهم تا عدالت آموزشی را برای این شاگردان اجرا کنم.