وزیر اسبق بهداشت گفت: قطعا وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی‌کند چون مبنای کار وزارت بهداشت صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجری امروز در گفتگو با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: در کشور سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرد و قطعا آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است.

وحیدی دستجردی ادامه داد: خوشبختانه مردم ما برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موارد و مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند. نیمه دوم سال ۸۸ که در وزارت بهداشت حضور داشتم، آنفلوآنزای H۱N۱  اپیدمی شد و مرگ و میر زیادی به همراه داشت و واکسن و داروی آن هم موجود نبود. سال بعدش هم واکسن و هم داروی این بیماری به بازار آمد، اما مردم همان زمان مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت می کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف اصلی ما سلامت مردم است و باید سلامت جامعه را با کمترین عارضه و حاشیه حفظ کنیم. بنابراین مساله سیاستگذاری خیلی مهم است. متاسفانه این روزها شاهد شلوغی بیش از حد مترو و اتوبوس هستیم. البته ستاد ملی مقابله با کرونا اجباری بودن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه را تصویب کرد.

دستجردی افزود: مردم نباید تصور کنند که کرونا در کشور تمام شده است. البته قوانین و دستورالعمل های اعلامی هم باید سختگیرانه تر باشد. مردم ایران بسیار خوب و بافرهنگ هستند و موارد بهداشتی را رعایت می کنند و سیاستگذاری در این زمینه مهم است.