رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا گفت: جهش تولید در پرورش ماهیان خاویاری آستارا، رمز تصاحب بازارهای جهانی و معرفی برند خاویار شهرستان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،صادق خاصی پور در بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بندر آستارا  اظهار کرد: این مزرعه نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان است که ظرفیت تولید ۵۰ تن گوشت این نوع ماهی ۱/۵ تن خاویار را در سال دارد.

وی گفت: این مزرعه در سال ۸۸ تأسیس شد، اما در روند مراحل تولید، ماهیان خاویاری این مزرعه  اکنون ۱۱ ساله شده‌اند و ۷۵ کیلوگرم وزن دارند.

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا افزود: اکنون فیل ماهی، قره برون، اوزون برون، چالباش، سیبری و شیپ از این مزرعه استحصال و به بازار مصرف داخلی و خارجی ارسال شده است.

خاصی پور تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری در روستای قره سو، از توابع بخش لوندویل آستارا را ۳ مزرعه عنوان کرد.

وی توضیح داد: پس از استحصال اولین خاویار از نوع «فیل‌ماهی» در سال ۹۵، در نخستین روزهای سال ۹۸، برای اولین بار ۳ کیلوگرم خاویار از نوع «استرلیاد» در آستارا استحصال شد و روند تولید گونه‌ها همچنان در حال افزایش است.

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا اضافه کرد: آستارا از شهرستان‌های پیشگام در عرصه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی کشور است و با نگاه ویژه به مقوله تولید و سرمایه گذاری در احداث مزارع پرورش ماهیان خاویاری و توجه ویژه در کیفیت، دارای برند در استان گیلان است.