تهیه‌کننده و کارگردان «شیرین قناری بود» از اکران این فیلم پس از ۹ سال توقیف خبر داد و گفت: سرانجام امکان نمایش اینترنتی فیلم من فراهم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود توحیدپرست گفت: خوشحالم فیلم شیرین قناری بود سرانجام امکان نمایش در شبکه اینترنتی را پیدا کرد. هدف من از ساخت این فیلم کاملا انسانی بود و هنوز متوجه نشده‌ام چرا این فیلم ۹ سال دیرتر باید دیده شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما، گفت: فیلم شیرین قناری بود قبل از توقیف به ۴ جشنواره ارسال شد که در جشنواره بلک آلمان به عنوان بهترین فیلم بخش نوجوان و جوان شناخته شد و در جشنواره های دهلی نو و زانزیبار و میلان ایتالیا به بخش مسابقه راه یافت ولی متاسفانه توقیف شد.

توحیدپرست با بیان اینکه فیلم شیرین قناری بود را با فروش خانه‌اش ساخته، افزود: متاسفانه شرایطی برای این فیلم به وجود آمد که منجر به مستاجر شدن من شد و متاسفانه بی‌دلیل فیلمی که کلی هم سانسور شده بود و پروانه نمایش داشت را توقیف کردند و هرگز هم پاسخ ندادند چرا؟

در خلاصه داستان شیرین قناری بود آمده است: شیرین که طرفدار تیم استقلال است به دلیل علاقه شدید به فوتبال از دبیرستان اخراج می شود و همزمان مورد توجه شاهرخ که خواننده و پرسپولیسی است قرار می گیرد اما شیرین از پرسپولیسی‌ها نفرت دارد! در اوج کُری خوندن‌ها؛ شیرین و دوستش سارا برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس؛ با لباس پسرانه به ورزشگاه می‌روند و ...

سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی زاده، حمید شریف زاده، حسین پرستار، امیدعلومی و هلیا امامی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.