تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۱

همشهری آنلاین: مجوز افزایش سرمایه 3 شرکت بورسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

اطلاع رسانی بورس تهران اعلام کرد: براساس اطلاعیه اداره نظارت بر بازار اولیه تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه بهمن در این اداره مورد بررسی قرار گرفت و براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهده نشد بر این اساس انجام افزایش سرمایه به تعداد 320 میلیون برگه سهم به ارزش هرسهم یک‌هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی بلامانع است.

همچنین افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت رایان سایپا در این اداره مورد بررسی قرار گرفت و براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهده نشد.

بنابر این گزارش انجام افزایش سرمایه به تعداد 150 میلیون برگه سهم به ارزش هر سهم یک‌هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین بخشی از کسری نقدینگی مورد نیاز شرکت بلامانع است.

افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا نیز در اداره نظارت بر بازار اولیه بررسی شد و مغایرتی با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام در آن مشاهده نشد بر این اساس این اداره اعلام کرد: انجام افزایش سرمایه به تعداد یک میلیارد و 4000 میلیون برگه سهم به ارزش هرسهم یک‌هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه پذیر مانعی ندارد.

اداره نظارت بر بازار اولیه همچنین اعلام کرده است: انجام افزایش سرمایه از 4 اردیبهشت 87 که مجوز  آن صادر شده حداکثر تا 60 روز امکان‌پذیر خواهد بود.