تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۶

مجید رئوفی: هالیوود یک بار دیگر به ایران نظر انداخته است. این بار اما خبری از سیصد و توهین به ایرانی‌ها نیست.

این بار ماجرا به یک بازی پرطرفدار بازمی‌گردد که‌هالیوود تصمیم گرفته تا بر اساس آن فیلمی پرهیجان بسازد. یک ستاره هم قرار است نقش اول این فیلم را بازی کند. اسم این بازی هست شاهزاده پارسی و جیک گیلنهال قرار است در این فیلم نقش آفرینی کند. خبر بازی جیک گیلنهال در فیلم سینمایی شاهزاده پارسی در رسانه‌های آمریکایی بازتاب زیادی داشته است.

 گیلنهال را که می‌شناسید. همان دوست هیث لجر در فیلم کوهستان بروکبک است یا همان بازیگر آشنای فیلم زودیاک. او قرار است در این فیلم، نقش دستان قهرمان داستان را بازی کند. البته گیلنهال این روزها به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو خانه‌نشین شده و مشخص نیست که در صورت آغاز طرح بتواند در این فیلم سینمایی بازی کند. آن طور که از اخبار بر می‌آید قرار است این فیلم برای تابستان سال 2009 آماده اکران شود.

کارگردان این فیلم مایک نیوول است که فیلم‌های هری پاتر و جام آتش و لبخند مونالیزا و البته فیلم تحسین شده دنی براسکو را کارگردانی کرده است. تهیه کننده اثر هم جری بروکنهایمر چهره مطرح سینمای دنیاست که در سال‌های اخیر فیلم‌های پادشاه آرتور و دژاوو را تهیه کرده است. این فیلم قرار است در انگلستان و مراکش فیلمبرداری شود.

آنها برای گرفتن فیلم‌های مربوط به ایران، به مراکش سفر خواهند کرد. اما همان طور که گفتیم بازی مشهور و پرطرفدار شاهزاده پارسی زمینه‌ساز ساخت این فیلم شده است؛ یک بازی پرطرفدار که میان ایرانی‌ها هم بسیار محبوب شد و در سطح دنیا هم بسیار پرفروش.
جردن مچنر این بازی را طراحی و تهیه کرده است و خود او نیز در نوشتن فیلمنامه اثر مشارکت جدی داشته است. این بازی هواداران دو آتشه فراوانی دارد و جالب است که نظر آنها نسبت به بازی گیلنهال عموما منفی است.

مخالفان می‌گویند گیلنهال نه پارسی است و نه شاهزاده. او نمی‌تواند نقش این قهرمان بازی‌های کامپیوتری را بازی کند.

اما نکته عجیبی که وجود دارد این است که برای ساخت این فیلم سینمایی هیچ تماسی با چهره‌های مطرح ایرانی‌هالیوود گرفته نشده و آن طور که از اخبار بر می‌آید، فعالیتی هم مبنی بر این ارتباط انجام نشده است.البته پیش از این در خبرها آمده بود که قرار است دیوید زندی ایرانی الاصل نقش دستان را بازی کند. دیوید زندی متولد سال 1987 است.

وی پیش از این در مردان سیاهپوش 2 ظاهر شده بود. جالب آن که در رای‌گیری یک روزنامه‌آمریکایی مبنی بر گزینش بازیگر مناسب برای نقش شاهزاده پارسی، درمیان زاک افرون، اورلاندو بلوم، سیلیان مورفی، جیمز مک اوی و دیوید زندی، زندی موفق شد 70 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. قرار است کمپانی دیزنی، این فیلم جالب را تهیه کند.