مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز دریافت و جمع‌آوری پلاسما در انتقال خون استان اردبیل خبر داد. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شراره دژکام، مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در جریان بازدید از مراکز انتقال خون اردبیل اظهار کرد: به دنبال اثبات شرایط درمان کرونا از طریق پلاسما انتقال خون استان تصمیم گرفته تا از بهبودیافتگان کرونا پلاسما برای درمان این بیماران دریافت کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با انجام معاینات و آزمایش‌های اولیه و بررسی شرایط اهداکنندگان پلاسما دریافت این ماده باارزش را انجام دهیم تا بعد از اثبات آزمایش‌های مورد نظر در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: افراد مبتلا به کرونا بعد از یک ماه گذشت دوران نقاهت و درمان بیماری خود می‌توانند با مراجعه به انتقال خون پلاسمای خود را اهدا کنند. 

دژکام ادامه داد: تزریق پلاسما برای درمان کرونا به عنوان یکی از روش‌های موثر در این زمینه در استان اردبیل و در مراکز درمانی شروع شده و این کمک انتقال خون می‌تواند موثر و راهگشا در این باب باشد. 

وی بیان کرد: افرادی که در منزل با خودمراقبتی درمان شده‌اند، به صورت داوطلبانه می‌توانند با مراجعه به انتقال خون و با رعای پروتکل‌های بهداشتی پلاسمای خود را اهدا کرده و زمینه درمان سایر بیماران را فراهم آورند.