تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰

گروه شهری: همزمان با اعلام قطعی زمان بهره برداری برج میلاد درمهرماه ازسوی رئیس شورای شهرتهران تعداد دفعات بازدید اعضای این شورا ازمراحل ونحوه پیشرفت کاراین برج افزایش یافت.

به همین مناسبت همزمان با بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران وروسای کمیسیون‌های برنامه وبودجه وعمران از برج میلاد، پست برق و موتورخانه این برج نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری، همزمان از سوی دست‌اندرکاران ساخت برج اعلام شد که با پایان یافتن توافقات صورت گرفته با سازمان صداوسیما و وزارت فناوری و اطلاعات به‌زودی تجهیزات این دو نهاد به برج‌میلاد منتقل و کار نصب آنها آغاز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: با پایان یافتن کار نصب سامانه روشنایی برج میلاد درشهریورماه، شهروندان تهرانی نخستین نورافشانی برج میلاد را در نیمه شعبان شاهد خواهند بود.

خبرها همچنین حکایت از برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد در سالن همایش‌های برج میلاد دارد به همین منظور چیدمان صندلی‌های سالن همایش‌ها نیزتغییر خواهد کرد.

این درحالی است که مرتضی طلایی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دربازدید اخیرخود ازاین برج خواستار تشکیل پایگاهی برای برگزاری برنامه‌ها و سمینارهای داخلی و بین‌المللی شد.

وی دراین باره به ذکرمثالی از زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی پرداخت که مکان یابی محل برگزاری اجلاس به یک دغدغه بزرگ برای مسئولان برگزار‌کننده تبدیل شده بود ولی امروز خوشبختانه با طراحی و اجرای یک مرکز همایش‌های بزرگ در جوار برج میلاد، دیگر دغدغه‌ای در این باره وجود نخواهد داشت.

بنابر این گزارش پس از آنکه سیدرضا میرصادقی، مدیرعامل شرکت یادمان سازه گزارشی ازپیشرفت کاراین مجموعه خطاب به اعضای شورای شهرارائه کرد، مهدی چمران به‌عنوان رئیس این شورا پیشرفت کارساخت برج را قابل توجه دانست و گفت: برج میلاد طرح ساده‌ای نیست و دوستان در این 2 سال چند برابرگذشته کار انجام داده‌اند.

رئیس شورای شهر تأکید کرد: اینگونه برج‌ها جزئیات زیادی دارند که رسیدگی به تمام آنها بسیار زمان‌بر است و از جهتی هم نمی‌شود آنها را نادیده گرفت.

50 درصد پیشرفت در 2 سال

درگزارش میرصادقی خطاب به اعضای شورای شهراعلام شد:از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین‌ماه برج از نظر برنامه‌ریزی 2/1 درصد پیشرفت داشته است. وی گفت: از زمانی که برج میلاد وارد مرحله عملیاتی شد تا سال 84 - یعنی زمانی نزدیک به 10 سال - 9/41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، و از سال 84 که طرح دوباره راه‌اندازی شد ما توانسته‌ایم 6/50 درصد از نظر فیزیکی پیش برویم که این حجم فعالیت عمرانی در زمانی معادل 22 ماه در ساخت چنین برج‌هایی یک رکورد محسوب می‌شود.

میرصادقی با اشاره به مرحله دوم طرح برج‌میلاد گفت: احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 4500‌دستگاه خودرو، هتل، مجتمع‌های تجاری و تکمیل یکی از راه‌های ورودی برج از مواردی است که در مرحله دوم به برج اضافه خواهد شد.