رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، تدابیر لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی بیش از هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در کشور تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای راهبری این سازمان با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد، اظهار کرد: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش‌آموزان به‌دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.

وی افزود: ۱۸۱ دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش‌آموزان نابینا در نزدیک‌ترین محل زندگی خود تقسیم‌بندی شوند.

حسینی با بیان اینکه ۳۴۵ دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند، گفت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چندگزینه‌ای طراحی شود.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی تصریح کرد: ۵۶۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای برای آنان برگزار شود. 

حسینی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری  طرح با تاخیر یک‌ماهه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی کرونا داده‌ شده است.