مرد جوانی که ۱۳ سال قبل به اتهام قتل شبه عمد، محکوم به پرداخت دیه شده بود و تمام این مدت در زندان به سر می‌برد، از قضات دادگاه تقاضای اعسار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، این مرد که صبح سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران حاضر شده بود، در شرح ماجرای خود گفت: ۱۳ سال قبل من و دو نفر از دوستانم در خانه دوستم جمع شدیم و مقدار زیادی موادمخدر کشیدیم. همان شب یکی از دوستانم به ‌نام میلاد بر اثر مصرف زیاد مواد و اینکه چند نوع ماده مخدر را با هم کشیده بود، ایست قلبی کرد و حالش بد شد.

من می‌خواستم او را به بیمارستان برسانم اما دوست دیگرم مانع شد و گفت اگر او را به بیمارستان ببریم، خودمان گرفتار می‌شویم. در همین گیرودار میلاد جان خود را از دست داد. ما هم او را از خانه بیرون بردیم و جسدش را در یک بیایان دفن کردیم.

مرد زندانی گفت: چند روز بعد با شکایت پدر میلاد، ما دستگیر و به اتهام قتل محاکمه شدیم. ما را به محل دفن میلاد بردند و ما آنجا را نشان دادیم اما چون جسد را در عمق کمی خاک کرده بودیم، حیوانات وحشی او را پیدا کرده و بخش‌هایی از بدنش را خورده بودند. به‌همین خاطر پدر میلاد درخواست قصاص داشت. ما را محاکمه و به قصاص محکوم کردند اما به سختی توانستیم ثابت کنیم که میلاد خودش بر اثر مصرف مواد مخدر جان باخته است.

مرد ادامه داد: در این ماجرا دوستم از اتهام قتل تبرئه شد و من به اتهام قتل شبه عمد به حبس و پرداخت دیه محکوم شدم. اما حالا با گذشت ۱۳ سال از آن ماجرا توانایی پرداخت دیه را ندارم. بلاتکلیف مانده‌ام و شرایط خوبی ندارم. به همین خاطر از دادگاه تقاضای اعسار (عدم تمکن مالی) کرده‌ام. امیدوارم با این درخواست من موافقت شود و بتوانم به زندگی عادی خودم برگردم.

به این ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری در این پرونده وارد شور شدند.