سرپرست مدیریت سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشار به ممنوعیت رفت و آمد در آرامستان‌ها، براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا گفت: ورود شهروندان به آرامستان‌ها مرکز چهارمحال و بختیاری همچنان ممنوع است.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فتاحی، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی دفن اموات، دارای تجهیزات مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: دفن متوفی در این آرامستان با همراهی محدود انجام و تمامی الزامات بهداشتی، انجام می‌شود.  

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری در ادامه خاطر نشان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان، از حضور افراد در آرامستان‌ها برای زیارت اهل قبور، ممانعت می‌شود و حداکثر حضور افراد برای تشییع و خاکسپاری فرد فوت شده کمتر از ۲۰ نفر است.  

فتاحی گفت: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، سازمان نسبت به حفاظت سلامت کارکنان و مراجعین با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کرد و با تاکید بر شدت نظارت، روزانه ۳ بار تمام محل‌های رفت و آمد و پر تردد مانند اداره متوفیات، ساختمان معراج، قبور و معابر، سرویس‌های بهداشتی و آمبولانس‌ها و ضدعفونی می‌شوند.  

فتاحی در پایان افزود: یک دستگاه آمبولانس ویژه برای متوفیان ناشی از کرونا و شبه کرونا اختصاص داده شده است، که همیشه ضدعفونی می‌شود و همچنین غسالخانه جدا برای غسل دادن متوفی کرونایی در نظر گرفته شده که پس از هر بار استفاده ضدعفونی می‌شود.