مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت افراد غیرمجاز برای تغییرکاربری اراضی کشاورزی این استان افزایش یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن گیلان‌پور اظهارکرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تغییر کاربری غیرمجاز معمولا در شالیزارها بیش از باغ‌ها یا مزارع سبزی و صیفی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: به دلیل وسعت شهرستان رشت، بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این شهرستان انجام شده است و بیشترین برخوردها و پیگیری‌ها نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: همواره در هر تعطیلاتی سودجویان بیش از دیگر مواقع به فکر تغییر کاربری اراضی به صورت غیرمجاز می‌پردازند و از زمان شیوع کرونا نیز همچنان از فرصت در خانه ماندن‌ مردم سوء استفاده کردند و فعالیت های سودجویانه خود را افزایش دادند.

گیلان‌پور ادامه داد: مردم نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی شالیزاری همکاری بسیار خوبی با ما دارند و درصد بالایی از تغییر کاربری اراضی از سوی مردم به ما گزارش می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته  ۱۵۹ پرونده تغییرکاربری به دادگاه فرستاده شد و با همکاری قوه قضاییه برخورد لازم با متخلفان انجام شد. همچنین  ۴۹ پرونده فرستاده شده به دادگاه‌ها اعلام تبرئه شد که ما دوباره درخواست تجدید نظر کرده‌ایم.

گیلان‌پور تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی در ادارات مختلف جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مستقر کرده‌ایم تا سودجویان هیچ فرصتی برای تغییر کاربری‌های جدید نداشته باشند.