تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت: مصدومان زلزله دماوند ۱۹ نفر هستند که از این تعداد ۲ نفر بستری، یک نفر به تهران اعزام و بقیه مداوا شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی حیدری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در استان تهران جمعه ۱۹ اردیبهشت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد : براساس شناسنامه‌ای که برای ساختمان‌ها و بناهای روستایی در دماوند ایجاد شده است، از هفت صبح امروز با حضور نیروهای بنیاد مسکن، دهیاران و بخشداری‌ها، در حال بررسی احتمالی خسارت‌ها هستیم.  

وی ادامه داد: نیروها با بررسی حضوری منازل و بناهایی که در روستاها استحکام کافی را نداشتند و همچنین مذاکره با مالکین در حال بررسی وضعیت و ایجاد آرامش در بین اهالی روستا و مناطق مختلف هستند که امیدواریم تا ۴۸ساعت آینده به یک وضعیت نهایی دست یابیم.  

این مسئول گفت: فعلا شاهد اتفاق خاص و خسارت مالی از زلزله در منطقه نیستیم، از صبح امروز تاکنون وضعیت شهر نیز به یک آرامش نسبی رسیده و وضعیت از قرمز به سمت وضعیت زرد پیش رفته است.  

حیدری گفت: هم اکنون تمامی نیروهای خدمات‌رسان و کلیه دستگاه‌های مربوطه همچون دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، نیروهای کادر درمانی و هلال احمر در حال آماده باش قرار دارند و از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند تا انشالله به سمت وضعیت سفید پیش برویم.  

حوالی ساعت یک بامداد روز جمعه ۱۹ اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر تهران و شهرهای اطراف را لرزاند. در این زلزله یک مرد ۶۰ ساله بر اثر فرار از منزل و آسیب دیدن سر وی، جان خود را از دست داد.