مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی در مهمانشهر شهید محسن بنی نجار شهرستان گتوند (اردوگاه محل اسکان پناهندگان افغانستانی) از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا آغاز و به‌صورت مستمر ادامه دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا گروئی جمعه ۱۹ اردیبهشت افزود: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر، منازل، خیابان‌ها، اماکن و ساختمان دفتر مهمانشهر شهید محسن بنی نجار با همکاری واحد آتش‌نشانی شهرداری، بسیج، ستاد مردمی مقابله با کرونا و مدیریت مهمانشهر و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان در چند مرحله اجرا شد.

وی با اشاره به این‌که ارائه آموزش‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی لازم برای پیشگیری از کرونا انجام‌شده است، ادامه داد: ساکنان مهمانشهر نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند ضدویروس کرونا غربالگری شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در مهمانشهر شهید محسن بنی نجار گتوند مشاهده نشده، شبکه فاضلاب و زهکش‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها آهک پاشی شدند.

۲ هزار نفر از اتباع افغانستان در مهمانشهر شهید بنی نجار گتوند در شمال استان خوزستان ساکن هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و سفرهای درون و برون‌شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می‌شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بران داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.