تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

رئیس پلیس فتای استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که برای یکی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی مزاحمت ایجاد کرده و باعث هتک حیثیت وی شده‌بود؛ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی جمالی گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده و با ارسال مطالب توهین‌آمیز و غیراخلاقی، ادعا کرده که به تصاویر خصوصی و خانوادگی وی دسترسی پیدا کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات شاکی و تحقیقات اولیه و طبق مستندات جمع‌آوری‌شده، متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت و تعدادی از تصاویر و فیلم‌ها را از طریق آشنایی و جلب اعتماد وی و برخی تصاویر را نیز از طریق دوستان متهم به دست آورده بود، در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان ایلام توصیه کرد: کاربران فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خاوادگی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنند.

سرهنگ جمالی گفت: هموطنان در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با همکاران ما در ارتباط باشند.