معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از افزایش گشت‌های مشترک دادستانی و مرکز بهداشت شهید بلندیان به منظور نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ولی‌زاده در گشت مشترک دادستانی و مرکز بهداشت قزوین از شهرک صنعتی لیا گفت: این گشت‌های مشترک دادستانی به منظور نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در دستورکار قراردارد و به صورت مستمر و روزانه در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های متولی تمامی دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا، وزارت بهداشت و مفاد طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به صنوف مختلف، اعلام و ابلاغ کرده‌اند و اصناف نیز موظف به رعایت تمامی موارد هستند.

معاون دادستان قزوین تاکید کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارند و باید تمامی موارد بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلای قشر زحمتکش کارگران را به این ویروس به درستی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند.

ولی زاده بیان کرد: واحدهایی که این شیوه نامه‌ها را نادیده گرفته و رعایت نکنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

در این گشت مشترک که با حضور علی مرادی، نماینده دادستان قزوین و کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین انجام شد، از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی لیا بازدید و یک کارگاه تولیدی بدون پروانه بهداشت به دلیل توجه نکردن به اخطارهای قبلی مبنی بر رعایت موارد بهداشتی، پلمب شد.