تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در دستگاه قضایی استان، امکان برگزاری جلسه‌های محاکمه بین استانی و اجرای نیابت با بهره‌گیری از دادرسی الکترونیک و به‌صورت آنلاین فراهم‌شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: دستگاه قضایی هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در استفاده از سیستم‌های نوین ارتباطی، برای حفظ سلامتی ارباب‌رجوع و همکاران و همچنین شکل‌گیری یک دستگاه قضایی هوشمند، توسعه دادرسی الکترونیک و غیرحضوری را موردتوجه ویژه قرار داده و پیگیری می‌نماید.

وی بیان داشت: در همین راستا برای دومین بار جلسه رسیدگی شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بندرعباس از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: این جلسه رسیدگی با حضور وکلا و شاهدان برگزار شد و خوانده پرونده که در زندان مرکزی یکی از استان‌های شمالی کشور به سر می‌برد از طریق ویدئوکنفرانس در دادگاه شرکت و به ارائه دفاعیات خودپرداخت.

صالحی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به ضوابط بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین مزایای برگزاری دادگاه‌های آنلاین با استفاده از ویدئوکنفرانس نام برد.