تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲

همشهری آنلاین: دهمین نمایشگاه نقاشان نوگرا با محوریت هنرمندان استان سمنان در مرکز فرهنگی صبا افتتاح شد

همزمان با دو نمایشگاه دوسالانه عکس جهان اسلام و نقاشان نوگرای ازبکستان، دهمین گام خود را در معرفی و ارائه هنر نوگرای استان‌های ایران، با میزبانی آثار هنرمندان استان سمنان برمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه «هنرمندان نوگرای استان سمنان» در ادامه سلسله نمایشگاه‌های نقاشان نوگرای استان‌های کشورمان با ارائه 150 اثر از 31 هنرمند این استان برگزار می‌شود و فرصتی را فراهم می‌کند تا با آخرین دستاوردهای تجربه، خلاقیت، تکنیک و رفتارشناسی نقاشانه و حرکت‌های رو به جلو هنرمندان سمنان آشنا شویم.

این نمایشگاه‌ها همچنین می‌تواند معرف قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنر مناطق مختلف کشورمان نیز باشد و زمینه آشنایی، گفتگو و تبادل تفکر و انتقال تجربیات را بین هنرمندان پایتخت و دیگر استان‌ها و مناطق کشورمان فراهم سازد.

مؤسسه صبا، تاکنون نه دوره از این نمایشگاه‌های پژوهشی، که به بررسی نقاشان نوگرای استان‌های تبریز، کرمان، فارس، خوزستان، کردستان، قزوین، اصفهان، سیستان و بلوچستان، و مازندران می‌پرداخته، برگزار کرده است. نمایشگاه نقاشان سمنان، دهمین دوره این نمایشگاه به حساب می‌آید. مؤسسه صبا در آینده به معرفی هنر دیگر استان‌های کشور می‌پردازد.