به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، عبداله تقیپور، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک گفت: اعضای کمیسیون با ۲۰ درصد افزایش نرخ سرویس مدارس طبق تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده موافقت کرده و مقرر شده، اداره کل آموزش و پروش لیستی از قیمتها و مسافتها تهیه و در اختیار مدارس قرار دهد.
وی گفت: از افزایش عمر آسفالت پخش شده در سال ۹۹ به ۱۰ سال خوشحال هستیم، امیدواریم این حرف در عمل نیز ثابت شود تا شاهد این تحول بزرگ باشیم و به وعدهها عمل کنیم.
عضو شورای اسلامی تبریز گفت: امیدواریم عمر آسفالت به میزانی که گفته میشود باشد، اگر اینگونه نباشد و مردم کیفیت را مطالبه کنند، مقصرین را به مردم معرفی خواهیمکرد.
تقیپور گفت: کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک با جدیت پیگیر پروژههای مصوب خود خواهد بود، امسال در حوزه عمران با کسی تعارف نداریم و به دنبال کیفیت هستیم و افرادی که شبانه روزی زحمت میکشند را حمایت خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: لازم نیست تمام بودجه برای آسفالتریزی به کار رود بلکه میتوان بخشی از آن را برای ارتقا کیفیت آسفالتریزی و استفاده از روشهای نوین هزینه کرد تا عمر پروژهها افزایش یابد.
وی گفت: افزایش کیفیت یک پروسه است و باید تمامی جزئیات این پروژه را با اولویت بندی پیگیری و به ثمر رساند.
تقیپور گفت: باید این موضوع را پیگیری کرده و علت و نتیجه را از شهرداری اخذ کنیم.
محرم محمدزاده، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک گفت: اگر سرویس مدارس به مزایده گذاشته شود در زمینه راننده با مشکل مواجه خواهیم شد چراکه نحوه گزینش رانندگان مشخص نخواهد بود.
وی گفت: برای اصلاح ساختار نباید انتقاد کرد بلکه باید راهکار ارائه داد، دیدن کاستیها آسان است اما باید برای آن راهکار ارائه کرد امروز ریشه بسیاری از مشکلات مدیریت شهری نبود راهکار است.
محمدزاده گفت: امروز برخی مدیران نیز همانند مردم انتقاد میکنند، نباید انتقاد کرد و راهکار نداد کسی که انتقاد میکند راهکار حل مشکل را نیز باید ارائه دهد.
نایب رئیس کمیسیون عمران در انتقاد از عدم پیشبینی قیمت پارک حاشیهای در تعرفه عوارض محلی سال ۹۹، گفت: برخی از اعضای شورای شهر با تهدید مانع از آوردن پارک حاشیهای در تعرفه عوارض محلی شدهاند که رئیس سازمان حمل ونقل و ترافیک نیز در برابر فشارها کوتاه آمده و پارک حاشیهای را در تعرفه عوارض محلی نیاورده است.
وی ادامه داد: تعرفه پارک حاشیهای از سال ۹۶ ثابت مانده که موجب به وجود آمدن مشکلات متعدد برای مدیریت و ۲۰۰ کارگر پیمانکار پارک حاشیهای شده است.