سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بازگشایی مدارس خوزستان تا پایان عیدفطر به صلاح نیست و می‌تواند منجر به شیوع ویروس کرونا شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیمای مرکز خوزستان، فرهاد ابول نژادیان افزود: از نظر ما مدارس استان به ویژه در شهرهای با وضعیت قرمز نباید شروع به کار کنند و درخواست دانشگاه علوم پزشکی خوزستان این است که مدارس تا پایان عیدفطر بسته بمانند.

اما مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص بازگشایی مدارس گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما از طریق برنامه شاد در حال آموزش هستند و قرار است مدارس برای تعدادی از آن‌ها که به این شبکه دسترسی نداشتند، بازگشایی شود.

کورش مودت افزود: یک سرانه برای گندزدایی به مدارس داده‌ایم و یک سرانه دیگر نیز خواهیم داد و ما توقع داریم فرمانداران کمک کنند که در این مورد انجام شود.

وی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان اختیاری است و این امر نیز بخشنامه شد اما حضور همه عوامل اجباری است البته کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیاز به حضور ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ادامه شرایط از طریق شورای مدارس مشخص می‌شود که بعد از یک هفته امتحانات برگزار شود و امتحانات پایه نهم باید حضوری باشد که خود بسیار سخت است.

وی ادامه داد: باید زنگ صبحگاهی، ورزش و بوفه مدارس تعطیل باشد. همچنین استفاده از ماسک دستکش برای دانش‌آموزان اجباری است.

مودت با بیان این که ۶۰۰ مربی بهداشت در مدارس آماده شده‌اند تا در کنار دانش‌آموزان حاضر شوند، گفت: مدارس از روز شنبه (۲۷ اردیبهشت) میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

او افزود: ما به تب‌سنج و دستکش نیاز داریم و تعدادی از این دستکش‌ها را باید به دانش‌آموزان بدهیم.