به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صدرالدین علیپور با تأکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تلاش شد تا اکثر اقدامات سازمان به صورت هوشمند و با امکان نظارت و رصد بهتر انجام شود، اظهار کرد: در گذشته یکی از دغدغههای سازمان مدیریت پسماند ایجاد سیستم هوشمند برای رصد فعالیت کارگران خدمات شهری و ماشینآلات رفت و روب بود. بر این اساس، برای نخستین بار با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)، سامانه IT محوری را ایجاد کردیم تا با رصد لحظهای فعالیتهای مربوط به رفت و روب شهر، خواستههای شهروندان در این زمینه تأمین شود.
وی با اعلام این خبر که سامانه مذکور خرداد ماه رونمایی میشود، ادامه داد: بر اساس این طرح، دو هزار و ۳۰۰ خودروی رفت و روب به سیستم ردیاب (GPS) مجهز و ساعت شروع و پایان کار و نحوه فعالیت آنها در سطح شهر به طور مداوم کنترل و رصد میشود. علاوه بر این، روزانه اطلاعات بیش از ۱۴ هزار کارگر از طریق ثبت چهره در زمان ورود و خروج به طور هوشمند ضبط میشود.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، راهاندازی این سامانه گامی مهم در حوزه هوشمندسازی خدمات شهری است چراکه امکان نظارت قوی بر عملکرد پیمانکاران و پاسخدهی هر چه سریعتر به شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش میشود را فراهم میکند.