معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فروش زمین در محدوده کوره‌های جنوب‌شرق شهر یزد غیرقانونی است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، محسن صادقیان افزود: مردم از خرید این زمین‌ها به دلیل طی نکردن مراحل تفکیک قانونی خودداری کنند.

وی ادامه داد: اخیرا از مردم گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش زمین کوره‌های جنوب شرق یزد در منطقه اکرمیه و اکرم‌آباد توسط برخی بنگاه‌های املاک دریافت کرده‌ایم.

صادقیان از اداره کل صمت، اتحادیه بنگاه‌های املاک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد خواست ضمن بررسی موضوع با بنگاه‌های املاک خاطی برخورد کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: بعضی از افراد به دلیل این که تفکیک‌ها و تغییر کاربری‌ها را به صورت قانونی انجام نداده‌اند و سرانه‌ها و حقوق دولتی را در طرح‌ها لحاظ نکرده‌اند اقدام به فروش زمین و ملک با قیمت پایین و ارزان و مردم را درگیر مشکلات زیادی می‌کنند.

صادقیان از مردم خواست قبل از خرید هرگونه ملکی در محدوده کوره‌ها با بخشداری مرکزی یزد هماهنگی لازم را انجام دهند و همچنین از مالکان املاک و کوره‌ها خواست نسبت به طی کردن مراحل قانونی برای تعیین کاربری قانونی به بخشداری مرکزی یزد  مراجعه کنند.

وی به دستگاه‌های خدمات‌رسان هشدار داد: ارائه خدمات آب و برق و گاز  بدون هماهنگی و مجوز کتبی بخشداری یزد ممنوع است و در صورت تخطی از این امر، کارمندان و مدیرکل دستگاه به واحد تخلفات اداری معرفی خواهند شد.