رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: تنظیم نبودن و وضع نکردن مقررات برای محصولات صادراتی آسیب‌دیده از کرونا، موجب انباشت محصول خرما و پیاز در استان شد که باید این مشکل رفع شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: در صورتی که ۷۶ میلیارد تومان یارانه کارمزد برای بخش کشاورزی پرداخت شود به رفع مشکلات تولید در کشاورزان کمک می‌شود.

وی اظهار کرد: اثر کرونا بر وضعیت اقتصادی و محصولات صادراتی استان بسیار عمیق ارزیابی می‌شود و جبران این خسارت‌ها دشوار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در صورتی که فکری برای این مسائل و مشکلات استان نکنیم، در سال‌های آینده نیز کسب و کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمان و بخش خصوصی در ایام شیوع ویروس کرونا سهم خود را در کمک کادر به درمانی انجام داده و با توجه به مسئولیت اجتماعی در این زمینه خوش درخشیده است.

طبیب‌زاده گفت: بین ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و رسیدن به اجرایی شدن آنها در سازمان‌های استانی و شهرستانی فاصله بسیاری وجود دارد بنابراین مصوبات و ابلاغ آنها از سوی دولت و رسانه‌ها، به منزله لازم‌الاجرا بودن تلقی شود.

وی تصریح کرد: این نهاد هرچه را که در زمینه مالیات، بانک‌ها و بیمه برای کمک به تولید لازم بوده، گردآوری کرده که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مصوب و در شورای کشور نهایی شود و آمادگی تدوین این قانون کلی در کرمان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: جنوب کرمان بازارهای خوب صادراتی برای محصولات گلخانه‌ای به‌دست آورده بود که شیوع کرونا به آن ضربه زد.

طبیب‌زاده افزود: موسسه ملل به عنوان یک شرکت توانمند مدیریت صادرات محصول جنوب را برعهده بگیرد که در کنار آن پایانه صادراتی، لجستیک کلی و فعال کردن فرودگاه را انجام دهد.  این موسسه گلخانه‌هایی در شهرستان کهنوج و شمال کشور دارد که برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای کشور سازماندهی می‌کند.