تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: پدیده غالب جوی امروز ۲۸ اردیبهشت استان با وزش بادهای به نسبت شدید شمالی است و از بعدازظهر امروز در نیمه شمالی، به خصوص ارتفاعات افزایش ابر، مه و در برخی نقاط نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی آخوندی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از بعدازظهر فردا، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۹،  با نزدیک شدن سامانه بارشی جدید به منطقه،  شاهد افزایش ابرخواهیم بود که این وضعیت تا اَواخر وقت روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹، ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی، از اواخر وقت فردا تا روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹، در برخی نقاط استان با بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید روبرو هستیم که در برخی مناطق، به ویژه نیمه جنوبی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار بوده و به همین لحاظ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های دور از انتظار نخواهد بود.

آخوندی گفت: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۴ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

 وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.