بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش نه تنها از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند، بلکه ویروس را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از سی‌تی‌وی‌نیوز نوشت: محققان باور دارند لمس سطوح مختلف با دستکش یکبار مصرف تکراری میکروب‌های مضر را گسترش می‌دهد و ویروس را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند.

بسیاری از افراد در سراسر کانادا به منظور حفظ خود از ابتلا به ویروس کرونا از ماسک صورت استفاده می‌کنند در حالی که تعداد افرادی که به استفاده از دستکش یکبار مصرف روی آورده‌اند نیز رو به گسترش است.

در حالی که بحث‌های زیادی درباره اثربخشی پوشیدن ماسک صورت در اماکن عمومی وجود دارد، سامون چاکرابارتی، محقق کانادایی، گفت: جواب این‌که آیا دستکش باعث جلوگیری از شیوع کوویدـ۱۹ می‌شود یا نه بسیار واضح‌ است.

این محقق بیان کرد: پوشیدن دستکش در اماکن‌ عمومی ضروری نیست.

او ادامه داد: پژوهش‌های میدانی نشان داده است مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آن‌که آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند. 

چاکرابارتی افزود: استفاده افراد از دستکش‌ یکبار مصرف بدین شکل برای حفظ سلامت خود از ویروس کرونا متناقض است و آن‌ها را به طور جدی‌تری در خطر ابتلا به کوویدـ۱۹ قرار می‌دهد.

این محقق گفت: لمس سطوح مختلف با همان دستکش یکبار مصرف نه تنها میکروب‌های مضر را گسترش می‌دهد، بلکه ویروس را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز این پیام را تکرار می‌کند و اصرار دارد که پوشیدن دستکش برای عموم مردم ضروری نیست. در عوض برای تکمیل فعالیت‌های روزانه، رعایت بهداشت نکته‌ای‌ است که می‌تواند افراد از از خطر ابتلا به بیماری بسیار مسری کوویدـ۱۹ در امان نگه دارد.