مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: سال ۹۸ تعداد مجوز تشکیل تعاونی بانوان در استان ۱۹ درصد و ایجاد اشتغال در تعاونی‌ها نیز ۱۳۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نفیسه نخعی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت افزود: در حال حاضر ۱۲۵ تعاونی‌ در حوزه بانوان در استان فعال است که در گرایش‌های صنایع دستی، پوشاک، کشاورزی، توسعه روستایی و از این قبیل فعالیت دارند.

وی با اشاره به صدور ۱۶ مجوز تشکیل تعاونی در حوزه بانوان بیان کرد: بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده در سال ۹۸ با ۹ تعاونی مربوط به حوزه صنایع‌دستی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تعاونی‌های بانوان با عضویت حداقل ۷۰ درصد بانوان تشکیل می‌شود که امسال ۶ تعاونی در راستای اشتغال‌زایی بانوان در روستاها تشکیل شده است.

وی با اشاره به عضویت ۲۲۱ هزار و ۲۴۸ نفر از بانوان استان در تعاونی‌ها عنوان کرد: پارسال یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار استان پرداخت شد.

نخعی یادآور شد: در این مدت کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص اشتغال مجریان زن استان یکهزار و ۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۷۲ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال پرداخت کرد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۶۹ فقره در زمینه دامداری، ۵۲ فقره کشاورزی، ۱۳۵ فقره صنایع دستی، ۳۲۳ فقره خدمات و ۱۴۸ فقره صنایع‌دستی بوده است که بیشترین میزان تسهیلات با ۳۶ درصد مربوط به حوزه دامداری بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته ۶۴۸ نفر از بانوان استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ۹۱۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۲۶ مجوز اشتغال‌زایی پشتیبان برای بانوان صادر کرد که در مجموع ۶۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

نخعی تصریح کرد: اتحادیه تعاون روستایی زنان کارآفرین خراسان جنوبی به عنوان نخستین اتحادیه روستایی زنان کشور در استان فعال است که ۱۵ شرکت تعاونی روستایی زنان تحت پوشش این اتحادیه قرار دارند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶ تیم ورزشی بانوان با حضور ۲۰ نفر شرکت‌کننده به مسابقات کشوری اعزام شد که موفق به کسب سه مقام کشوری در رشته‌های آمادگی جسمانی و دومیدانی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان این‌که ۶۱ نفر از بانوان استان جزو هیات مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستند، عنوان کرد: سال گذشته برای ۲۰۶ نفر از بانوان کارگر استان بیمه بیکاری انجام شد و به ۳۳ درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور بانوان نیز رسیدگی شد.