مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: سال ۹۸، با ثبت بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان، وسعت بافت‌های تاریخی استان افزایش چشمگیری یافت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمصطفی فاطمی، اظهار کرد: یزد یکی از استان‌های سرآمد در وسعت بافت‌های تاریخی است. سال ۹۸،  بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: در دومین جلسه شورای ثبت آثار ملی که سال ۹۸ در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، ٣۵ هکتار بافت تاریخی روستای ترکان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فاطمی اضافه کرد: در مرداد ماه سال گذشته نیز ۴۰ هکتار از بافت تاریخی شهر مروست در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: اسفند ۹۸ نیز ۹۲۴ هکتار از بافت تاریخی شهرستان مهریز با شماره ثبت ۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: کارهای ثبت بافت تاریخی شاهدیه نیز از اواخر سال ۹۸ آغاز شده و این بافت نیز به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت خواهد شد.

فاطمی اظهار کرد: با احتساب بافت‌های تاریخی ثبت شده، تاکنون حدود ۲۰۰ هزار اثر از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بافت تاریخی یزد به عنوان دست‌نخورده‌ترین و وسیع‌ترین بافت مسکونی تاریخی ایران شناخته می‌شود و با وسعت بیش از ۷۰۰ هکتار در تیر سال ۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.