در این مقاله 7 راهکار برای انتخاب بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی زبان انگلیسی، معلم خصوصی زبان انگلیسی نیتیو، استاد مجرب زبان انگلیسی برای کلاس خصوصی در منزل یا آموزشگاه و یا حتی برای تدریس خصوصی آنلاین ارائه شده است. برای اینکه زبان انگلیسی را در زمان کم یاد بگیرید و کیفیت یادگیری شما هم بالا باشد راهکارهایی که ارائه شده است را در نظر داشته باشید

1- به سوابق تدریس استاد و معلم زبان توجه کنید

واضح است که اساتید مجرب و با سابقه در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین بهتر است با اساتید مجرب زبان کلاس داشته باشید. حتی اگر بتوانید یک استاد مجرب زبان انگلیسی native در منزل در تهران و یا هر جای ایران داشته باشید بسیار خوب است. ممکن است اساتیدی را بتوانید پیدا کنید که نیتیو نباشند اما چند سال در کشورهای انگلیسی زبان درس خوانده باشند. هماهنگ کردن کلاس خصوصی زبان با این اساتید هم می تواند بسیار مفید باشد. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند سایت ایران مدرس یا سایت هایی مانند دیوار و شیپور و .... می توانید لیست کامل مدرسین زبان و سوابق تحصیلی و کاری ایشان را مشاهده کنید. در هر صورت، سعی کنید برای اینکه یکی از بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی تهران و کل ایران را داشته باشید با یک استاد مجرب و با سابقه و ترجیحا native کلاس داشته باشید. البته سابقه کاری تنها عامل نیست و موارد دیگری که در ادامه گفته می شود را هم در نظر داشته باشید.

2- رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد هم مهم است

عوامل دیگری که برای انتخاب یکی از برترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید در نظر داشته باشید رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد است. اگر می خواهید یک معلم خوب زبان داشته باشید باید با استادی کلاس داشته باشید که رشته تحصیلی ایشان زبان انگلیسی باشد. البته ممکن است شخصی رشته دانشگاهی ای که دارد زبان نباشد اما در خارج از کشور درس خوانده باشد و برمکالمه زبان مسلط باشد و یا مدرک آیلتس و تافل داشته باشد. این موارد هم می توانند گزینه های خوبی باشند اما ترجیحا معلمی که رشته تحصیلی ایشان زبان است را انتخاب نمائید. در رابطه با مدرک تحصیلی هم مسلما بهتر است مدرک استاد بالاتر باشد. مثلا اگر استادی مدرک دکتری دارد به نسبت ارشد و لیسانس اولویت دارد. در نهایت، به دانشگاه محل تحصیل استاد هم توجه کنید. اساتیدی که از دانشگاههای معتبر فارغ التحصیل شده اند مسلما باسوادتر هستند و بهتر می توانند شما را به بهترین نتیجه ممکن برسانند. در نظر داشته باشید که مجموع این عوامل را با هم در نظر بگیرید و تنها به یک پارامتر اهمیت ندهید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند سایت تدریس خصوصی ایران مدرس برای تمام اساتید اطلاعات کامل از جمله رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد ارائه شده است و می توانید با آگاهی کامل استاد مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید.

3- سایر مدارک اخذ شده توسط معلم زبان هم مهم است

تعدادی از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی که به صورت حرفه ای و تخصصی در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند مدارک متعددی را دارند. مثلا بسیاری از اساتید مدرک آیلتس و تافل با نمره خوب و بالا و قابل قبول دارند. حتی این اساتید مدرک خودشان را هم معمولا ارائه می کنند. این موارد می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد. اگر می خواهید از کلاس تدریس خصوصی آیلتس استفاده کنید و یک استاد عالی داشته باشید مسلما بهتر است با معلمی کلاس داشته باشید که خود ایشان مدرک آیلتس با نمره بالا دارند. اگر می خواهید از کلاس های کنکور زبان انگلیسی به صورت خصوصی استفاده نمائید مسلما بهترین روش این است که با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور موفق بوده اند و زبان را بالای 90 درصد زده اند. هر مسیری را که می خواهید طی کنید با استادی کلاس داشته باشید که خودشان این مسیر را با موفقیت طی کرده اند.

4- فیلم نمونه تدریس و نظرات شاگردهای قبلی هم راهنمای خوبی است

علاوه بر سابقه کاری بالا و معلم زبان نیتیو، مدرک تحصیلی و  .... عوامل دیگری هم وجود دارد که می تواند شما را به سمت انتخاب درست بهترین معلم زبان انگلیسی تهران و کل ایران هدایت نماید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند ایران مدرس بسیاری از مدرسین زبان فیلم نمونه تدریس و نظرات شاگردهای قبلی خودشان را هم ارائه کرده اند. بنابراین می توانید با توجه به فیم نمونه تدریس زبان اساتید تدریس خصوصی یک معلم مسلط و باسواد را برای خودتان انتخاب نمائید. وقتی شاگردهای قبلی یک استاد نظر مثبتی در رابطه با ایشان دارند مسلما این استاد می توانید یکی از اولویت های اول کلاس آموزش خصوصی زبان انگلیسی به صورت آنلاین یا در منزل باشد.

5- با معلم زبان تماس بگیرید و حرف بزنید

بسیاری از مدرسین زبان که در سایت های مختلف مشخصات خودشان را ثبت کرده اند شماره تماس مستقیم خودشان را هم ارائه نموده اند. برای اینکه تشخیص دهید که با کدام استاد ترجیح می دهید کلاس داشته باشید بد نیست که با ایشان تماس بگیرید. فرض کنید که بین دو استاد زبان شک دارید که کدام را انتخاب نمائید. وقتی با هر دو استاد تماس می گیرید از نحوه حرف زدن هر کدام از اساتید می توانید به خوبی تشخیص دهید که کدام استاد به کار خودش و به نحوه تدریس خودش اعتماد بیشتری دارد و ترجیح شما کدام استاد است. ممکن است در همین تماس تلفنی متوجه شوید که یکی از اساتید لهجه خاصی دارد و ترجیح نمی دهید با ایشان کلاس داشته باشید. تماس قبل از کلاس برای انتخاب یک معلم خوب زبان بسیار موثر است.

6- نرخ تعیین شده توسط معلم زبان را هم در نظر بگیرید

مسلما برای بسیاری از افراد و حتی ممکن است برای خود شما هم نرخ کلاس خصوصی زبان مهم است. در سایت های مختلف تدریس خصوصی از جمله سایت ایران مدرس www.IranModares.com تمام اساتید نرخی که برای هر ساعت و یا هر جلسه تدریس خصوصی در نظر دارند را ارائه کرده اند. البته بهتر است در ابتدای کار برای انتخاب بهترین معلم زبان پارامتر قیمت را در نظر نگیرید و سعی نکنید فقط با یک استاد که نرخ ارزان تری دارد کلاس داشته باشید. از بین اساتید خوب زبان با معلمی کلاس داشته باشید که نرخ مناسبتری دارد. اگر می خواهید از خدمات تدریس خصوصی زبان انگلیسی در تهران، مشهد، کرج، اصفهان و یا هر جای دیگر ایران استفاده کنید و برای شما مهم است یک استاد نتیجه گرا داشته باشید این موارد را در نظر بگیرید.

7- نهایتا جلسه اول را برگزار کنید و مطمئن شوید

بعد از اینکه تمام موارد گفته شده را در نظر گرفتید و استاد مورد نظر خودتان را انتخاب کردید نهایتا جلسه اول را برگزار کنید تا به صورت کامل برای شما مشخص شود که آیا کلاس بازدهی خوبی دارد یا نه. تا جلسه اول برگزار نشود کامل مشخص نخواهد شد. اگر کیفیت تدریس خوب نبود با استاد دیگری کلاس داشته باشید. بسیاری از اساتید خوب زبان در صورت عدم رضایت شما جلسه اول را رایگان برگزار می کنند.

منبع: ایران مدرس