مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: اماکن و استخرهای ورزشی استان بعد از عید فطر ۹۹ بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تدریج فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حامد جولایی اظهار کرد: اغلب اماکن ورزشی که حدود سه ماه است به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، پس از عید فطر به تدریج بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این بازگشایی شامل اماکن ورزشی در همه شهرهای استان اعم از وضعیت سفید و زرد از لحاظ شیوع کرونا خواهد بود و محدودیتی برای فعالیت آنان در مناطق کم‌خطر یا پرخطر وجود ندارد اما رعایت موارد بهداشتی الزامی است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: حدود هشت برنامه پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت در اختیار هیات پزشکی ورزشی استان کردستان قرار گرفته است که اماکن ورزشی دولتی و خصوصی باید فرم‌های مربوط به آن را پر کرده و مطابق با آن فعالیت کنند.

جولایی بیان کرد: برخی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی خصوصی پیش از این فعالیت خود را آغاز کرده‌اند،  تمام اماکن ورزشی موظف هستند پروتکل‌ها و هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این‌صورت با آنان برخورد خواهد شد.

۳۶۴ هیات ورزشی فعال در کردستان وجود دارد که شامل ۳۴ هیات استانی و ۳۳۰ هیات شهرستانی است و ۶۴ هزار و ۲۰۲ ورزشکار سازمان یافته در این هیات‌ها مشغول به فعالیت هستند.