تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۱

از ابتدای امسال راه‌اندازی واحدهای محیط زیست در شهرداری‌های مناطق تهران آغاز شده است و مهم‌ترین ماموریت این واحدها، نظارت بر استقرار، حفظ و نگهداری از نظام مدیریت محیط زیست در مناطق است.

به گزارش همشهری این خبر در دهمین جلسه شورای راهبردی محیط‌زیست شهرداری تهران از سوی مشاور شهردار در امور محیط‌زیست اعلام شد. هادی حیدرزاده همچنین گفت که تاکنون ۲۲ منطقه مسئول واحد محیط‌زیستی خود را معرفی کرده‌اند.

به گفته مشاور شهردار با ابلاغ معاون امور مناطق، از این زمان در تعیین شاخص عملکرد شهرداران موضوع مدیریت محیط زیست و لحاظ کردن شاخص‌های زیست محیطی به عنوان یک رکن در اندازه‌گیری فعالیت شهرداران مناطق محسوب می‌شود.

همچنین وی در ادامه با اشاره به این که در معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای استقرار نظام مدیریت زیست محیطی تامین اعتبار شده است، اضافه کرد: معاونت حمل ونقل و ترافیک نیز با اعتباراتی که در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دارد، استقرار نظام مدیریت محیط زیست را آغاز می‌کند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران یکی از خروجی‌های جدی فرایند استقرار نظام مدیریت محیط زیست را ارائه آموزش‌های زیست محیطی در سطح مناطق خواند و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش زیست محیطی در سطح مناطق انجام شده که می‌توان گفت این آمار از لحاظ برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح مناطق بی‌سابقه بوده است. تا کنون ۲ منطقه در تهران موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی مدیریت محیط‌زیست شده اند.