مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به فعال شدن کانون‌های گرد و خاک از منشا عراق، در غرب و جنوب غرب استان هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیامرث حاجی زاده اظهار داشت : براساس پیش‌بینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان انتظار می‌رود، از اوایل تا اواسط روز جاری یعنی ۵خرداد در مناطق غربی و جنوب غربی استان شاهد گرد و خاک و در پی آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها باشیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان‌ها باید نسبت به آماده‌باش بخش‌های موردنیاز واحدهای تابعه، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی وبهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و  توقف در مجاورت سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای انتقال برق، درختان و سایراجسام با احتمال سقوط و مناطق درمعرض خطر وقوع گردوخاک اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: به شهروندان به‌ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افرادساکن درمناطق درمعرض خطروقوع گردوخاک، آلودگی هوا وسقوط اجسام  و نیز به رانندگان برای احتیاط لازم در رانندگی با توجه به پیش‌بینی کاهش دیدافقی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد : مراکز درمانی و بهداشتی سیار و شعب هلال احمر در مناطق پرتردد نیز برای انجام اقدامات لازم همچنین در خصوص سقوط احتمالی درختان، سازه‌های موقت و اجسام در اثر وزش باد ابلاغ شده تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

حاجی زاده بیان کرد: کارخانجات ومراکزصنعتی نیز باید به منظور کاهش آلاینده‌های صنعتی تدابیرلازم را برای مدیریت مصرف سوخت داشته باشند و ضمن ارتباط مستمربا اداره کل مدیریت بحران استان واعلام آخرین وضعیت آمادگی برای حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.