نخستین قسمت مجموعه تلویزیونی «پرگار» به کارگردانی کارگردانی شهرام شاه‌حسینی حوالی ساعت ۲۲:۱۵ امروز سه‌شنبه ششم خرداد روی آنتن شبکه یک می‌رود و جایگزین سریال «زیرخاکی» می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، «پرگار» سریالی با قصه‎ای اجتماعی درباره روابط خانوادگی، تعلیم و تربیت فرزندان است و قصه سه خانواده را به‎طور موازی روایت می‌کند که در مقطعی از روزگار، سرگذشت آن‎ها با هم‌ گره خورده است و خواسته ناخواسته در زندگی امروز آنها کنش‎هایی را ایجاد می‌کند.

این مجموعه نمایشی هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه پخش می‌شود. پنجشنبه‌ها هم خلاصه هفتگی این سریال روی آنتن می‎رود. علی عمرانی، مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بهرنگ علوی، بابک کریمی و فریبا جدیکار از جمله بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

احمد رفیع‎زاده نویسنده، مدیر تولید مریم فاطمی، مدیر برنامه‌ریزی مهدی آقایی، دستیار اول کارگردان حسین خضوعی، مدیر تصویربرداری سجاد حیدری، طراح صحنه و لباس نازنین توسلی، مدیر صدابرداری یاسر رمضانی، طراح گریم میشا جودت و منشی صحنه زهرا مهدوی هستند. «پرگار» به تهیه‌کنندگی امیر پوررحمانی و کارگردانی شاه‌حسینی در ۲۹ قسمت در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شده است.