صدر اعظم آلمان اعلام کرد اگر دانلد ترامپ سران هفت کشور برتر اقتصادی جهان را به یک نشست حضوری دعوت کند، در شرایط شیوع کرونا در این نشست شرکت نمی‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نشست سران اقتصادهای برتر جهان قرار بود ۱۰ تا ۱۲ ژوئن به میزبانی رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید برگزار شود اما شیوه گسترده کرونا در جهان آن را لغو کرد. ترامپ هفته پیش از تلاش خود برای برگزار کردن نشست حضوری سران خبر داد و مدعی شد این برنامه فرصتی بسیار خوب است تا به جهان نشان داده شود همه چیز به شرایط عادی بازگشته است.

اندکی پس از انتشار سخنان رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل اعلام کرد هنوز برای حضور در نشست احتمالی سران کشورهای اقتصادی جهان به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. حتی امکان دارد صدر اعظم آلمان به عنوان رهبر یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اقتصادهای دنیا به شکل ویدئوکنفرانس در نشست G۷ شرکت کند. هر چند مسئولان دفتر مرکل روز شنبه به خبرگزاری dpa آلمان گفتند خانم صدر اعظم برای رفتن یا نرفتن به آمریکا تصمیم خود را گرفته است.

در بیانیه دفتر صدر اعظم آلمان آمده است: «تا امروز و با توجه به شرایط کلی بیماری فراگیر کووید-۱۹، خانم مرکل نمی‌تواند شخصا در نشست سران اقتصادهای برتر دنیا شرکت کند. البته ایشان اوضاع را زیر نظر دارد و اگر یک دگرگونی اساسی رخ بدهد، ممکن است تصمیمی دیگر گرفته شود.»