به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضوان حکیمزاده اظهار داشت: آغاز فرآیند ثبتنام از اول خرداد ماه اعلام شده است. در واقع این آغاز فرآیند ثبتنام شامل تشکیل ستادهای استانی و برنامهریزیهای لازم است.
وی افزود: با توجه به اختیاری که به شورای مدارس داده شده است، هر زمان که معلمان گزارش خود را ارائه دهند و اعلام کنند که آموزش و یادگیری دانشآموزان تکمیل و محتواهای درسها ارائه شده است باید ارزیابیها در سامانه آموزش و پرورش ثبت شود و دانشآموزان پس از آن میتوانند برای ثبتنام اقدامات بعدی را انجام دهند.
حکیمزاده گفت: با توجه به بازه زمانی که برای بازگشایی مدارس مشخص شده، این فرصت فراهم است تا جایی که دانشآموزان بخواهند و لازم بدانند رفع اشکال دروس انجام شود و آنها در مدارس حضور داشته باشند و معلمان این خدمات آموزشی را به دانشآموزان ارائه کنند.
- ۱۵ درصد دانشآموزان در مدارس حاضر شدند
حکیمزاده در ادامه درباره حضور دانشآموزان پس از بازگشایی مدارس در دوران کرونا برای رفع اشکال اظهار داشت: بر اساس بررسیها، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانشآموزان در مناطق شهری و البته درصد بسیار بیشتری در مناطق عشایری در مدارس حضور پیدا کردند.
وی گفت: پیشتر پیشبینی میشد که همین ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانشآموزان به هر دلیلی نتوانسته باشند از فضای مجازی در بستر شبکه شاد و آموزش تلویزیونی استفاده کنند یا احیانا در یادگیری مشکل داشته باشند که همین تعداد نیز در مدارس حاضر شدند.
این مسئول افزود: اما در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دورافتاده به دلیل دسترسی نداشتن دانشآموزان به فناوریها و فضای مجازی شاهد حضور گستردهای از آنها در مدارس بودیم که کلاسهای درس برگزار شد.
- سناریوی آموزش و پرورش در صورت ادامه کرونا
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین درباره شرایط آموزش دانشآموزان در صورت تداوم کرونا، اظهار داشت: اگر شرایط کرونا در کشور ادامهدار باشد، وزارت آموزش و پرورش سناریوی خود را برای این شرایط تدوین کرده است.
حکیمزاده افزود: در سناریوهای آموزش و پرورش گفته شده که با استفاده از فضای فناوری و رویکرد ترکیبی و تلفیقی که شامل آموزشهای تلویزیونی و فضای مجازی و رویکرد ترکیبی که متشکل از آموزش حضوری و مجازی است، آموزش ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: قطعا وزارت آموزش و پرورش، رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی را با همکاری وزارت بهداشت دنبال کرده و موضوع تداوم جریان آموزش و ارزیابی میزان یادگیری را به عنوان دو موضوع بسیار مهم در برنامههای خود لحاظ میکند.