تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲

لیگ برتر فوتبال انگلیس هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند

و در این میان باشگاه «دربی‌کانتی»، یکی از باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها، با سقوط به رقابت‌های دسته اول، نام خود را به‌عنوان اولین باشگاه در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس ثبت کرد که تا قبل از ماه آوریل (اردیبهشت‌ماه) تکلیف سقوط آنها از رقابت‌های لیگ برتر مشخص شده است. این تیم پس از تساوی در برابر فولهام شانس بقا در رقابت‌های لیگ برتر را از دست داد و لقب ضعیف‌ترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را گرفت. این اتفاق در فوتبال انگلیس بهانه خوبی شد تا با تیم‌هایی که تاکنون ضعیف‌ترین نتیجه را در رقابت‌های لیگ برتر به دست آورده‌اند، آشنا شوید.

باشگاه واتفورد: نام این باشگاه دو بار در فصل‌های 2000 و 2007 به‌عنوان ضعیف‌‌ترین تیم لیگ ثبت شده است. در سال 2000، زمانی که در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال انگلیس این باشگاه، قرار داد 950 هزار پوندی با «نورن‌وتر» امضا کرد، انتظارها از این تیم نیز بالا رفت. «گراهام تیلور» تلاش زیادی کرد تا این تیم را به رده‌های بالای جدول برساند، ولی واتفورد در آن فصل وحشتناک تنها 24 امتیاز کسب کرد. در فصل 2007 «ایدی بوسروید» که یکی از بهترین مدیران جوان به شمار می‌آید، نتوانسته این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر حفظ کند. البته واتفورد در این فصل بدشانس هم بوده است. «اشلی» یکی از بازیکنان کلیدی این تیم به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم دور ماند، تا واتفورد در آن فصل نتواند امتیاز خوبی بگیرد.
باشگاه سونیدون: این تیم در فصل 1994-1995 تنها موفق به کسب 30 امتیاز از 42 مسابقه شد تا به رده پایین‌تر سقوط کند.

وات فورد

   وست برومویچ: این باشگاه خیلی خوش شانس بود که در سال 2003 به دلیل نداشتن شایستگی و نتایج بسیار بد باشگاه «ساندرلند»،  عملکرد ضعیف این تیم چندان به چشم نیامد، ولی «وست برومویچ» در این فصل تنها 26 امتیاز کسب کرد. در آن زمان «گری‌مگسون» مدیریت این باشگاه را برعهده داشت، مدیری که اکنون با بولتون برای بقا در لیگ برتر مبارزه می‌کند.

   باشگاه برادفورد: بعد از این که این تیم با کسب 34 امتیاز در سال 2000 در لیگ برتر باقی ماند؛ در سال 2001 در حالی که بازیکنان بزرگی چون «استان کالی‌مور» و «بتینوکاربونه» را در اختیار داشت، تنها 26 امتیاز کسب کرد. این تیم درحال حاضر در دسته سوم انگلیس  بازی می‌کند.

   باشگاه لسترسیتی: کسب 29 امتیاز از 42 بازی باعث شد تا فصل ضعیفی برای این تیم رقم بخورد. این نتیجه برای تیم باسابقه‌ای چون لستر و هواداران آن بسیار دردناک بود.
باشگاه ایپسویچ: باشگاه «سونیدون»  باید قدردان ایپسویچی‌ها باشد که در این فصل با عملکرد خود باعث شد تا نام این تیم برای بار دوم به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم در تاریخ لیگ برتر ثبت نشود. در سال 95 ایپسویچ تنها 27 امتیاز از 42 مسابقه به دست آورد و شکست 9 بر صفر در ورزشگاه اولدترافورد در برابر منچستریونایتد رکورد تاریخی دیگری بود که این باشگاه در تاریخ لیگ برتر به جا گذاشت.

ساندرلند

   باشگاه ساندرلند: گربه‌های سیاه لقبی است که هواداران باشگاه به تیم خود داده‌اند. ساندرلند بدون شک ضعیف‌ترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر به‌شمار می‌آید، چرا که دو بار طی سه فصل کمترین امتیاز را کسب کرد.
نخستین بار در سال 2003، زمانی که «میک‌مک‌کارتی» در این تیم حضور داشت، تنها 19 امتیاز به دست آمد و این تیم  اولین تیمی بود که در تاریخ لیگ برتر زیر 20 امتیاز کسب کرد  و این برای هواداران بسیار ناامیدکننده بود.

   در سال 2006 نیز هیچ‌یک از هواداران فکر نمی‌کردند که این تیم از 42 مسابقه تنها 15 امتیاز بگیرد.

   باشگاه دربی‌کانتی: این تیم به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های لیگ برتر انگلیس ظاهر نشده است، شاید به همین دلیل خیلی زود تکلیف سقوط این تیم به رده پایین‌تر مشخص شده است.