مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار نفر سرپرست خانوار روستایی و عشایری در این استان زیر پوشش هیچ بیمه اجتماعی نیستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا غلامزاده روز دوشنبه ۱۲ خرداد اظهار کرد: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند.

وی افزود: تاکنون ۵۴ هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اضافه‌کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مستمری بازماندگان را دریافت می‌کنند که ماهانه ۱۰ میلیارد ریال به حساب آنان واریز می‌شود.

غلامزاده گفت: این استان رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه‌ای دارد و بیشترین ضریب نفوذ در این استان نیز مربوط به شهرستان جاجرم است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های گرمه، اسفراین، شیروان و فاروج به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه نیستند، ۱۱۲ هزار نفر روستایی و مابقی نیز عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

غلامزاده ادامه داد: کل مبلغ پرداخت بابت عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در مدت ۱۵ سال گذشته ۸۶۰ میلیارد ریال بوده است، اما این صندوق تاکنون ۳۱۶ میلیارد ریال بابت مسمتری به بیمه شده‌ها پرداخت کرده است.

وی گفت: تعداد بیمه شده‌ها به مسمتری‌بگیران در این استان نیز ۱۷ به یک است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

خراسان شمالی جزو استان‌های با سطح درآمدی پایین است.