مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طی روزهای اخیر با افزایش دما، رکورد مصرف آب در ۵۰ سال اخیر زده شد و این امر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری اظهار داشت: در روز یازدهم خرداد مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۶۸۵ هزار متر مکعب رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ میلیون متر مکعب بوده است، رشد ۲۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین در روز دهم خرداد (شنبه) نیز ۳میلیون و ۶۱۳ متر مکعب آب مصرف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: مصرف آب در روز جمعه ۹ خردادماه ۹۹ سه میلیون و ۵۶۰هزار مترمکعب بوده است؛ یعنی در هر ثانیه ۴۱ هزار و ۲۰۰ لیتر در تهران آب مصرف شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۳درصد افزایش یافته است.

وی گفت:  استفاده از سایه‌بان برای کولرهای آبی، بستن آب هنگام شست و شوی دست‌ها و مسواک زدن، جلوگیری از هدررفت آب و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب از جمله مواردی است که به کاهش مصرف آب کمک می‌کنند.

بختیاری اضافه کرد: در هر شست و شوی ۳۰ ثانیه‌ای دست، ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود از این رو اگر در روز هر فردی ۱۰ مرتبه شست و شوی دست داشته باشد ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

  وی تاکید کرد: درست و بهینه مصرف کردن آب باید فرهنگسازی شود تا در روزهای گرم و با افزایش دمای تهران با مشکل کم آبی روبه‌رو نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا برای خدمت‌رسانی به مردم و کمک در رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی، قطعی آب نداشته است؛ از این رو متقابلا از تهرانی‌ها درخواست می‌کنیم که نسبت به مصرف آب مدیریت داشته باشند.