پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی به این پرسش که آیا خودتان هم می‌توانید با حقوق بازنشستگی زندگی کنید، واکنش‌های کاربران را در شبکه‌های مجازی برانگیخت. در این ویدئو جواب وی را ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی از مدیر صندوق بازنشستگی در شبکه‌های مجازی در حال دست به دست شدن است که موجب واکنش‌های متفاوت کاربران شده است. در این ویدئو خبرنگاری از مدیر صندوق بازنشستگی می‌پرسد «آیا خودتان هم می‌توانید با حقوق بازنشستگی زندگی کنید؟»، پاسخ این مسئول شنیدنی است.

برخی از کاربران معتقدند که این سخنان تحریف شده است؛ یکی از کاربران نوشته‌ است: «شما حرف این بنده خدا رو تحریف کردید، اگر صداقت دارید، حتما توویت رو پاک کنید و از اون فرد و مخاطبتون عذرخواهی کنید.» کاربر دیگری می‌گوید: «تنظیم سطح زندگیشون روی سویسه ، برای ما روی بورکینافاسو ... ولی شاکریم ک حداقل پولمون حلاله» برخی نیز به دیده طنز به آن نگریسته‌اند، مثلا کاربری نوشته است: «بازنشسته ها هم گذاشتن رو حالت فتوسنتز» و ...

  • متن کامل اظهارات مدیر صندوق بازنشستگی

اکبر افتخاری در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه شما به عنوان رئیس صندوق بازنشستگی می‌توانستید با حقوقی که بازنشستگان پرداخت می‌شود زندگی کنید یا خیر اظهار کرد: سطح زندگی بسیار متفاوت است و نمی‌توان اینگونه پاسخ داد چرا که تنظیمات هر شخص در زندگی متفاوت است ولی اینکه حقوق‌ها باید ترمیم شود مسئله دیگری است.

وی تصریح کرد: باید اینگونه جواب داد که باید تلاش کنیم سطح حقوق‌ها  افزازیش پیدا کند و این سطح حقوق در شرایط فعلی برای برخی از بازنشستگان که حقوقشان پایین است ترمیم نمی‌کند و حتما برای این موضوع باید فکری شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: انصافا همه ارکان دولت این دغدغه را دارند و زندگی با این حقوق قطعاً سخت است ولیکن با طرح‌های که در حال انجام هستیم درصدیم قدرت خرید را افزایش دهیم.