تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: ویروس کرونا به هیچ عنوان از بین نرفته و تهدیدهای این بیماری همچنان جدی است و بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به آن جای نگرانی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز اکرمی سه‌شنبه ۱۳ خرداد در نشست پدافند زیستی استان مرکزی افزود: ممکن است ویروس کرونا تا مدت‌ها در کنار مردم باشد و باید با آن زندگی کرد اما نباید به گونه‌ای رفتار کرد که شیوع این بیماری در جامعه افزایش یابد و نیاز است همچنان اقشار مختلف مردم به توصیه‌های کامل بهداشتی توجه کنند.

وی اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان استان مرکزی از زمان شیوع این بیماری تاکنون خوش درخشیده‌اند و زحمات و ایثارگری‌های زیادی برای رسیدن به وضعیت تثبیت این بیماری داشته‌اند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آمارها دوباره افزیش پیدا نکند.

این مسئول یادآور شد: ورود دانشجویان از استان‌های وضعیت قرمز به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی این استان، می‌تواند شرایط ویژه یا بحرانی را ایجاد کند و مسئولان دانشگاه‌های استان مرکزی باید در این راستا نظارت دقیق و ویژه داشته باشند و به هیچ عنوان اجازه ورود دانشجویان استان‌های قرمز کرونایی را ندهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: نمازجماعت در ادارات و سازمان‌ها نیز از ۱۷ خردادماه ۹۹ با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برپا می‌شود و باید تمام مهرها، تسبیح و سجاده‌های این اماکن جمع‌آوری و هر فرد شرکت‌کننده باید مهر، سجاده و تسبیح شخصی با خود داشته باشد و فاصله یک متر از دیگران را نیز رعایت کند.

وی ادامه داد: تالارها و رستوران‌های پذیرایی و مهدهای کودک همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اصنافی که به صورت غیرقانونی فعالیت داشته باید با آنها برخود شدید و جدی انجام شود. همچنین پنج مرکز ترک اعتیاد استان مرکزی نیز از ۱۷ خردادماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند و نظارت بر این اماکن نیز باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وضعیت بسیاری از استان‌های کشور در خصوص بیماری کرونا از زرد به قرمز رسیده اما در شرایط فعلی وضعیت استان مرکزی کنترل شده است و برای تداوم این وضعیت مردم باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

دکتر سیدمحمد جمالیان افزود: در کنار کادر درمانی این استان، کادر بهداشتی نیز تلاش‌های شبانه‌ روزی زیادی برای مقابله با ویروس کرونا داشته که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۸۸۰ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در استان وجود دارد که ۱۴ هزار و ۸۸۰ بازرسی در فروردین‌ماه و ۱۷ هزار و ۶۲۱ بازرسی در اردیبهشت ماه امسال از این مراکزانجام شده که ۱۸۱ مرکز متخلف در فروردین‌ماه و ۱۷۱ مرکز متخلف در اردیبهشت‌ماه مهر و موم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: هفت‌هزار و ۲۲۸ بازرسی نیز در فروردین ماه امسال و ۹ هزار و ۹۹۵ بازرسی در اردیبهشت‌ماه از اماکن عمومی انجام شده که ۱۲۴ امکان در فروردین‌ماه و ۷۷ اماکن در اردیبهشت‌ماه امسال مهر و موم شده است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: در این مدت ۳۷۶ بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شده که ۱۳ مرکز در فروردین‌ماه و ۱۲ مرکز در اردیبهشت ماه امسال مهر و موم شده است.

وی عنوان کرد: ۲۷ هزار و ۲۱۹ بازرسی در فرودین ماه و ۳۲ هزار و ۶۴۲ بازرسی در اردیبهشت ماه امسال از کارگاه‌های استان مرکزی انجام شده و در این مدت به ۵۱ هزار و ۲۴۷ کارمند نیز آموزش‌های لازم ارایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی افزود: تلاش‌های زیادی انجام شده تا در کنار این بیماری چرخه اقتصادی نیز فعال باشد، اما نیاز است اقشار مختلف مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند و بدانند با کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند شرایط استان بحرانی شود.