رئیس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: شهروندان با توجه به قرمزبودن وضعیت این شهرستان درزمینهٔ شیوع ویروس کرونا، نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش‌ازپیش رعایت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهروز دهقان چهارشنبه چهاردهم خرداد با اشاره به این‌که شاهد افزایش موارد مبتلابه ویروس کرونا در چابهار استان سیستان و بلوچستان هستیم، به شهروندان توصیه کرد به‌منظور جلوگیری از ازدحام در بیمارستان که می‌تواند عاملی برای انتقال این ویروس باشد از مراجعات غیرضروری خودداری کنند.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین علائم ویروس کرونا تب شدید، سرفه خشک، آبریزش بینی، ضعف بدنی و تنگی نفس است که فرد با مشاهده این علائم در درون بدن خود می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین درمانگاه و مراکز ۱۶ ساعته غربالگری و بررسی‌های اولیه نسبت به درمان اقدام کند.  

رئیس بیمارستان امام علی(ع) چابهار گفت: افرادی که دچار علائم خفیف بیماری هستند به‌جای مراجعه به بیمارستان که عامل گسترش و تشدید ویروس است ابتدا باید به سیستم بهداشتی و مراکز ۱۶ ساعته غربالگری مراجعه کرده و سپس با توصیه پزشک به بیمارستان برای تکمیل اقدامات درمانی مراجعه کنند. ٰ

وی با اشاره به این‌که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارای پایین‌ترین شاخص تخت بیمارستانی در کشور بوده و از لحاظ بهداشتی درمانی و حوادث مترقبه و غیرمترقبه پرچالش‌ترین منطقه کشور است.

دهقان ادامه داد: شرایط خاص فرهنگی منطقه و سبک زندگی مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه چابهار به شکلی است که برای دور ماندن از کرونا چاره‌ای جز تغییر سبک زندگی و همزیستی با کرونا نیست.