مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: بامداد جمعه ۱۶ خرداد سارقان کابل باعث قطعی برق چند ساعته در برخی نقاط اهواز شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا شکرخدایی» اظهارکرد:سارقان قصد  سرقت کابل فشار قوی را داشتند که این اقدام باعث اتصالی در شبکه و آتش گرفتن کابل‌های برق شد.

وی ادامه داد: پس از خاموش کردن آتش، عملیات اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفت و شبکه برق وارد مدار شد.

شکرخدایی همچنین درخصوص خبر بی‌برقی حدود ۲۰ منطقه و روستای اهواز نیز گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه برق یعنی استفاده مناسب از لوازم برقی به ویژه در ساعت‌های پیک مصرف ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ باعث فشار به شبکه می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز، مرکز استان خوزستان ادامه داد: تابش مستقیم نور خورشید به تجهیزات و مصرف بالای مشترکین، تاب‌آوری شبکه را به حداقل رساند و زمینه گداختگی تجهیزات از جمله کابل، اتصالات و درنهایت ترانس و شبکه فشار متوسط و قوی را فراهم آورد و این مساله باعث بروز حادثه ناخواسته روی شبکه شد.

شکرخدایی افزود: اگر ساکنانی که برق آنها به این ترانسفورماتورها متصل است در زمان پیک مصرف برق، صرفه جویی نکنند امکان بروز حادثه وجود دارد.

وی توضیح داد: رعایت نکردن الگوی مصرف در زمان پیک، در نخستین حالت باعث گداختگی سیم‌های برق منازل می‌شود و اگر چند مشترک برق متصل به یک ترانسفورماتور همزمان این الگو را رعایت نکنند، این ترانسفورماتور از مدار خارج می‌شود و حتی امکان ورود آسیب به شبکه فشار متوسط برق نیز وجود دارد.

برچسب‌ها